Ростислав Студницький » Синтез мистецтв у сакральній архітектурі Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Синтез мистецтв у сакральній архітектурі Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2014 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
14.06.2024 |
|
Твір змінено: |
14.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(24.6 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає в тому, щоби на широкому історико-
культурному матеріалі, у взаємодії з найсуттєвішими художніми проблемами
доби визначити закономірності й принципи формування синтетичного
середовища сакральних споруд Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини
ХХ ст.
Відповідно до мети в процесі роботи поставлено низку завдань:
⸺ виявити, систематизувати та проаналізувати літературні джерела з
проблеми формування інтер’єру церков Східної Галичини кінця ХІХ —
першої третини XX ст.;
⸺ встановити основні соціально-економічні, культурно-політичні передумови
й чинники, що спричинили активний розвиток церковного будівництва в
Україні кінця ХІХ — першої третини ХХ ст., та розглянути мистецьку
практику у сфері сакрального в контексті українського національного
відродження межі століть;
⸺ розкрити роль окремих меценатів, художників, істориків мистецтва в
розвитку сакрального мистецтва Східної Галичини кінця ХІХ — першої
третини ХХ ст.;
⸺ охарактеризувати проблему національного стилю і форми в українському
мистецтві першої третини ХХ ст. та її розв’язання в сакральному мистецтві
Східної Галичини;
⸺ визначити та проаналізувати особливості об’ємно-планувальної структури
церков і принципи художньо-композиційної організації та предметного
наповнення церковних інтер’єрів;
⸺ систематизувати пам’ятки сакрального мистецтва, ввести в науковий обіг
невідомі та несправедливо забуті твори;
⸺ провести образно-стилістичний аналіз творів сакрального мистецтва
Східної Галичини в контексті тогочасних художніх пошуків і мистецьких
концепцій в Україні та Європі;
⸺ проаналізувати природу архітектурної композиції церкви з урахуванням її
синтетичного характеру та стійкого символізму форм. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ……………………………………………………………………..……..3
РОЗДІЛ 1 Історіографія, джерела та методика дослідження ….……….........11
РОЗДІЛ 2 Соціокультурні детермінанти художнього синтезу в церквах
Галицької митрополії наприкінці ХІХ — першої третини ХХ ст. .……. ….25
Висновки до розділу 1 ………………………………………...……………..…..42
РОЗДІЛ 3 Континуальний простір української церкви кінця ХІХ — першої
третини ХХ ст. ……………………………………………………………..45
3.1. Мурована церковна архітектура Східної Галичини кінця ХІХ — першої
третини ХХ ст.:
джерела та символіка просторово-планувальної структури ……………….…45
3.2. Типологія дерев’яної церковної архітектури Східної Галичини кінця ХІХ —
першої третини ХХ ст. ……………………………….………………………...77
Висновки до розділу 3 …………………………………………………..….…90
РОЗДІЛ 4 Канонічні структури просторового синтезу в інтер’єрах церков
Східної Галичини кінця ХІХ — першої третини ХХ ст. ……………….……96
4.1. Обладнання святилища: топос святості та спасіння ……………….……96
4.1.1. Художня композиція престолу …………………………………….……96
4.1.2. Кивоти: особливості мистецької взаємодії …………………………...102
4.1.3. Художній синтез у композиції Горного сідалища …………….…..….116
4.2. Іконостас як ідейно-художня єдність …………………………………...125
4.2.1. Архітектоніка іконостасів ………………………………….………..…125
4.2.2. Композиція царських і дияконських врат ……………………….……138
4.2.3. Декоративна пластика у композиції іконостасів ……………………..145
4.2.4. Малярська програма іконостасів ………………………………………152
4.3. Система обладнання храму вірних і нартекса ………….……….….…..160
Висновки до розділу 4 …………………………………………….………......178
ВИСНОВКИ ……………………………………………………….….……….188
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ………………………….………….194
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|