Анастасія Стрелкова » Генеза та сутність вчення про порожнечу в філософії буддизму
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Генеза та сутність вчення про порожнечу в філософії буддизму
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.12.2017 |
|
Твір змінено: |
24.12.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3.6 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дослідження є з’ясувати сутність
буддійського вчення про порожнечу і розробити методологічний підхід, який
дозволить простежити еволюцію філософської думки буддизму від його
раннього періоду до сьогодення.
Реалізація мети дослідження передбачає виконання таких завдань:
- розробити методологічний підхід до дослідження вчення про порожнечу,
який дозволить розкрити сутність філософської думки буддизму;
- зіставити поняття шуньяти і акаші з метою з’ясування їх змістового
наповнення;
- здійснити порівняльний аналіз філософського термінологічного апарату
буддизму з метою з’ясування відповідності термінології у текстах різних
філософських традицій;
- визначити специфіку вчення про порожнечу в різні періоди історії
буддизму;
- на матеріалах першоджерел з’ясувати трансформацію вчення про
порожнечу на різних етапах розвитку буддизму: у ранньому буддизмі, в сутрах
праджняпараміти і мадг’ямаці, в йоґачарі та інших школах третього обертання 12
колеса Дгарми;
- з’ясувати оригінальний зміст базових буддійських термінів (палійських,
санскритських, китайських та японських), тверджень, теорій, які належать
різним школам буддизму і безпосередньо пов’язані з концептом порожнечі;
- уточнити кореляцію понять порожнечі і абсолюту, зокрема у філософії
Наґарджуни;
- визначити підходи щодо розв’язання важливих філософських проблем
буддизму, як от: сутність та явище, абсолютне і відносне, добро і зло, сансара і
нірвана тощо. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ..............................................................................................................с. 6
РОЗДІЛ 1. Джерела та методологічні засади дослідження ......................с. 20
1.1. Огляд літератури за темою ........................................................................с. 20
1.2. Методологічні засади дослідження ..........................................................с. 40
РОЗДІЛ 2. Філософія порожнечі в ранньому буддизмі або перше
обертання колеса Дгарми ..............................................................с. 85
2.1. Витоки буддійського вчення про порожнечу ...........................................с. 85
2.2. Вчення про не-«я» (anātman), чотири ознаки істини про страждання
та закон зумовленого виникнення (pratītyasamutpāda) або
порожнеча речей ................................................................................с. 92
2.3. «Практика порожнечі» або порожнеча понять ........................................с. 102
2.4. Нірвана або порожнеча свідомості ...........................................................с. 125
РОЗДІЛ 3. Філософія порожнечі в сутрах праджняпараміти та
мадг’ямаці або друге обертання колеса Дгарми .......................с. 130
3.1. Класичне «вчення про порожнечу» мадг’ямаки (śūnya-vāda) – не-«я»
дгарм ...................................................................................................с. 130
3.2. Філософія порожнечі в сутрах праджняпараміти ...................................с. 135
3.2.1. «Діамантова сутра» (Vajracchedikā- prajñāpāramitā-sūtra) ............с. 145 3
3.2.2. Hṛdaya-sūtra («Сутра серця») та інші сутри праджняпараміти ........с. 160
3.3. Двадцять аспектів порожнечі ....................................................................с. 167
3.4. Шунья-вада Наґарджуни ...........................................................................с. 182
3.4.1. Два розуміння терміну pratītyasamutpāda ............................................с. 193
3.4.2. Методологія Наґарджуни .......................................................................с. 198
3.4.3. Відсутність власної природи (svabhāva): порожнеча понять у
Наґарджуни ........................................................................................с. 201
3.4.4. Сансара (зумовленість) та нірвана: зародження принципу
неподвійності .....................................................................................с. 206
3.4.5. Проблема абсолюту .................................................................................с. 215
3.5. Ідеї праджняпараміти та мадг’ямаки в Китаї ..........................................с. 231
3.5.1. Праджняпараміта в Китаї: ранні тлумачення порожнечі ....................с. 232
3.5.2. Китайська мадг’ямака – школа саньлунь ..............................................с. 242
РОЗДІЛ 4. Філософія порожнечі як істинної реальності або третє
обертання колеса Дгарми .............................................................. с. 261
4.1. Підстави для трансформації вчення про порожнечу ..............................с. 261
4.2. Позитивне тлумачення порожнечі в йоґачарі ..........................................с. 262
4.3. Природа будди та порожнеча в магаянській «Магапарінірвана-сутрі»:
порожнеча і не-порожнеча або «порожнеча першого значення» .с. 271
4.4. Інтерпретація буддійського поняття порожнечі у «Грідая-сутрі» .........с. 284
4.5. Школа тяньтай: дві істини Наґарджуни та три істини тяньтай .............с. 294
4.6. Школа хуаянь: взаємна безперешкодність речей та принципу та
взаємна безперешкодність речей одна одній ..................................с. 302
4.7. Школа чань-дзен: динамічна природа порожнечі ...................................с. 324
РОЗДІЛ 5. Філософські проблеми порожнечі ............................................с. 353 4
5.1. Порожнеча та мова: проблема сутності та явлення в буддизмі .............с. 353
5.2. Порожнеча та етика: етика та онтологія людського буття у буддизмі ..с. 362
5.3. Порожнеча, буття і небуття: співвідношення буття, небуття та
порожнечі в буддійській онтології ..................................................с. 377
ВИСНОВКИ .......................................................................................................с. 393
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ .........................................................с. 398
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|