Анастасія Стрелкова » Генеза та сутність вчення про порожнечу в філософії буддизму
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Генеза та сутність вчення про порожнечу в філософії буддизму
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.12.2017 |
|
Твір змінено: |
03.10.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3.6 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дослідження є з’ясувати сутність буддійського вчення про порожнечу і розробити методологічний підхід, який дозволить простежити еволюцію філософської думки буддизму від його раннього періоду до сьогодення.
Реалізація мети дослідження передбачає виконання таких завдань:
– розробити методологічний підхід до дослідження вчення про порожнечу, який дозволить розкрити сутність філософської думки буддизму;
– зіставити поняття шуньяти і акаші з метою з’ясування їх змістового наповнення;
– здійснити порівняльний аналіз філософського термінологічного апарату буддизму з метою з’ясування відповідності термінології у текстах різних філософських традицій;
– визначити специфіку вчення про порожнечу в різні періоди історії буддизму;
– на матеріалах першоджерел з’ясувати трансформацію вчення про порожнечу на різних етапах розвитку буддизму: у ранньому буддизмі, в сутрах праджняпараміти і мадг’ямаці, в йоґачарі та інших школах третього обертання колеса Дгарми;
– з’ясувати оригінальний зміст базових буддійських термінів (палійських, санскритських, китайських та японських), тверджень, теорій, які належать різним школам буддизму і безпосередньо пов’язані з концептом порожнечі;
– уточнити кореляцію понять порожнечі і абсолюту, зокрема у філософії Наґарджуни;
– визначити підходи щодо розв’язання важливих філософських проблем буддизму, як от: сутність та явище, абсолютне і відносне, добро і зло, сансара і нірвана тощо. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ..... с. 6
РОЗДІЛ 1. Джерела та методологічні засади дослідження ..... с. 20
1.1. Огляд літератури за темою ..... с. 20
1.2. Методологічні засади дослідження ..... с. 40
РОЗДІЛ 2. Філософія порожнечі в ранньому буддизмі або перше обертання колеса Дгарми ..... с. 85
2.1. Витоки буддійського вчення про порожнечу ..... с. 85
2.2. Вчення про не-«я» (anātman), чотири ознаки істини про страждання та закон зумовленого виникнення (pratītyasamutpāda) або порожнеча речей ..... с. 92
2.3. «Практика порожнечі» або порожнеча понять ..... с. 102
2.4. Нірвана або порожнеча свідомості ..... с. 125
РОЗДІЛ 3. Філософія порожнечі в сутрах праджняпараміти та мадг’ямаці або друге обертання колеса Дгарми ..... с. 130
3.1. Класичне «вчення про порожнечу» мадг’ямаки (śūnya-vāda) – не-«я» дгарм ..... с. 130
3.2. Філософія порожнечі в сутрах праджняпараміти ..... с. 135
3.2.1. «Діамантова сутра» (Vajracchedikā- prajñāpāramitā-sūtra) ..... с. 145
3.2.2. Hṛdaya-sūtra («Сутра серця») та інші сутри праджняпараміти ..... с. 160
3.3. Двадцять аспектів порожнечі ..... с. 167
3.4. Шунья-вада Наґарджуни ..... с. 182
3.4.1. Два розуміння терміну pratītyasamutpāda ..... с. 193
3.4.2. Методологія Наґарджуни ..... с. 198
3.4.3. Відсутність власної природи (svabhāva): порожнеча понять у Наґарджуни ..... с. 201
3.4.4. Сансара (зумовленість) та нірвана: зародження принципу неподвійності ..... с. 206
3.4.5. Проблема абсолюту ..... с. 215
3.5. Ідеї праджняпараміти та мадг’ямаки в Китаї ..... с. 231
3.5.1. Праджняпараміта в Китаї: ранні тлумачення порожнечі ..... с. 232
3.5.2. Китайська мадг’ямака – школа саньлунь ..... с. 242
РОЗДІЛ 4. Філософія порожнечі як істинної реальності або третє обертання колеса Дгарми ..... с. 261
4.1. Підстави для трансформації вчення про порожнечу ..... с. 261
4.2. Позитивне тлумачення порожнечі в йоґачарі ..... с. 262
4.3. Природа будди та порожнеча в магаянській «Магапарінірвана-сутрі»: порожнеча і не-порожнеча або «порожнеча першого значення» ..... с. 271
4.4. Інтерпретація буддійського поняття порожнечі у «Грідая-сутрі» ..... с. 284
4.5. Школа тяньтай: дві істини Наґарджуни та три істини тяньтай ..... с. 294
4.6. Школа хуаянь: взаємна безперешкодність речей та принципу та взаємна безперешкодність речей одна одній ..... с. 302
4.7. Школа чань-дзен: динамічна природа порожнечі ..... с. 324
РОЗДІЛ 5. Філософські проблеми порожнечі ..... с. 353
5.1. Порожнеча та мова: проблема сутності та явлення в буддизмі ..... с. 353
5.2. Порожнеча та етика: етика та онтологія людського буття у буддизмі ..... с. 362
5.3. Порожнеча, буття і небуття: співвідношення буття, небуття та порожнечі в буддійській онтології ..... с. 377
ВИСНОВКИ ..... с. 393
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ..... с. 398
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|