Анастасія Стрелкова » Генеза та сутність вчення про порожнечу в філософії буддизму
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Генеза та сутність вчення про порожнечу в філософії буддизму

Дисертація
Написано: 2016 року
Розділ: Наукова
Твір додано: 24.12.2017
Твір змінено: 03.10.2025
Завантажити: pdf див. (3.6 МБ)
Опис: Метою дослідження є з’ясувати сутність буддійського вчення про порожнечу і розробити методологічний підхід, який дозволить простежити еволюцію філософської думки буддизму від його раннього періоду до сьогодення.

Реалізація мети дослідження передбачає виконання таких завдань:
– розробити методологічний підхід до дослідження вчення про порожнечу, який дозволить розкрити сутність філософської думки буддизму;
– зіставити поняття шуньяти і акаші з метою з’ясування їх змістового наповнення;
– здійснити порівняльний аналіз філософського термінологічного апарату буддизму з метою з’ясування відповідності термінології у текстах різних філософських традицій;
– визначити специфіку вчення про порожнечу в різні періоди історії буддизму;
– на матеріалах першоджерел з’ясувати трансформацію вчення про порожнечу на різних етапах розвитку буддизму: у ранньому буддизмі, в сутрах праджняпараміти і мадг’ямаці, в йоґачарі та інших школах третього обертання колеса Дгарми;
– з’ясувати оригінальний зміст базових буддійських термінів (палійських, санскритських, китайських та японських), тверджень, теорій, які належать різним школам буддизму і безпосередньо пов’язані з концептом порожнечі;
– уточнити кореляцію понять порожнечі і абсолюту, зокрема у філософії Наґарджуни;
– визначити підходи щодо розв’язання важливих філософських проблем буддизму, як от: сутність та явище, абсолютне і відносне, добро і зло, сансара і нірвана тощо.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.