Людмила Собчук » Проза Миколи Вінграновського і проблеми художньої майстерності
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Проза Миколи Вінграновського і проблеми художньої майстерності
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2007 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.08.2025 |
|
Твір змінено: |
24.08.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Основною метою дисертації є
співвіднесення певних сформованих і усталених літературознавчих парадигм,
які функціонують в українському академічному і літературно-критичному
дискурсах, обґрунтування можливості й умов їх евристичного використання.
При цьому здійснити такі конкретні завдання:
– відібрати з творчої спадщини Миколи Вінграновського прозові тексти як
експериментальний матеріал для поставленої мети;
– обстежити літературно-критичний дискурс з приводу різножанрової
прози названого письменника, твори якого найменше інтерпретовані з погляду
традиційної теорії «викладових форм»;
– виділити із праць авторитетних сучасних зарубіжних наратологів,
перекладених наразі російською мовою (Ж. Женетт, В. Шмід), ключові концепти
і слова-терміни наратологічного дискурсу;
– україномовні терміносистеми з галузі рефлексії над «викладовими
формами» зіставити з відповідними терміносистемами названих наратологів з
метою пошуку суміжних відповідників;
9
– застосувати наратологічний поняттєво-термінологічний ресурс до
аналізу та інтерпретації оповідань і повістей М.Вінграновського з окресленням
перспективи генологічного осмислення роману «Северин Наливайко»;
– експлікувати поняття «художня майстерність прозаїка» наратологічними
засобами;
– трансформувати понятійно-термінологічну «мову» традиційних
літературознавчих шкіл (культурно-історичної, психологічної), адаптувавши її у
парадигмах новітніх шкіл структурального, рецептивно-комунікативного і
міфопоетикального спрямування. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП ............................................................................................................... 4
Розділ 1
ПОНЯТТЄВО-ТЕРМІНОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ
«МАЙСТЕРНОСТІ ПРОЗАЇКА» ................................................................... 12
1.1. Експлікація поняття/терміна «художня майстерність прозаїка» .............. 12
1.2. Сучасна наратологічна термінологія як засіб інтерпретації
художньої прози Миколи Вінграновського .............................................. 22
Висновки з першого розділу .............................................................................. 28
Розділ 2
РІЗНОВЕКТОРНІСТЬ ХУДОЖНЬОГО СВІТУ МИТЦЯ.
(ПРОЗОВА СПАДЩИНА МИКОЛИ ВІНГРАНОВСЬКОГО) ................. 30
2.1. Пам’ять з часів війни (багатосуб’єктна гетерогенна нарація
у художньому світі М. Вінграновського:
повість «Первінка» і новели «Бинь-бинь-бинь»,
«Наш батько», «Женя») .............................................................................. 32
2.2. Гомогенна (гомодієґетична) нарація митця («Рік з Довженком»,
«Пересадка», «Не дивись мені в спину», «У глибині дощів») .................. 48
2.3. Герменевтичні проекції міфопоетики
(«Сіроманець», «Манюня») ....................................................................... 60
2.4. У світлі міфології. Міфопоетика і наратологія як ключі
до художньої майстерності повісті «Не дивись мені у спину»
(1969) і новел «На добраніч» (1977), «Гусенятко» (1978),
«Скриня» (1980) ......................................................................................... 83
2.5. Міфотворчість на історичному матеріалі у художньому світі
М. Вінграновського: зміна парадигм у новаторському явленні
(«Северин Наливайко») ............................................................................... 98
Висновки з другого розділу ............................................................................... 144
3
Розділ 3
АНГЛОМОВНІ ВЕРСІЇ З ХУДОЖНЬОГО СВІТУ
М. ВІНГРАНОВСЬКОГО ............................................................................... 146
Висновки з третього розділу ............................................................................. 164
ВИСНОВКИ ...................................................................................................... 166
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ....................................................... 169
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|