Людмила Вікторівна Скорина » «Гомін і відгомін»: дискурс інтертекстуальності в українській літературі 1920-х років
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
«Гомін і відгомін»: дискурс інтертекстуальності в українській літературі 1920-х років
Праця
|
|
|
Написано: |
2019 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
07.12.2019 |
|
Твір змінено: |
29.09.2022 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3.6 МБ)
|
|
Опис: |
Скорина Людмила
«Гомін і відгомін»: дискурс інтертекстуальності в українській літературі 1920-х років: Монографія. Черкаси: Брама-Україна, 2019. 704 с.
ISBN 978-617-7508-14-3
У монографії досліджено українську літературу 1920-х років крізь призму міжтекстових зв’язків. Систематизовано найвагоміші здобутки теорії інтертекстуальності в студіях зарубіжних і вітчизняних науковців, уточнено термінологічний апарат. Проаналізовано типи й форми інтертекстуальності, окреслено її параметри в українській літературі доби «червоного ренесансу». Головну увагу приділено особливостям репрезентації в художніх творах образів, мотивів, прийомів, фабульного матеріалу Біблії, українського (давнього, класичного, модерного), античного, російського, французького, англійського письменств.
Для літературознавців, мистецтвознавців, культурологів, викладачів, студентів, усіх, хто цікавиться проблемами інтертекстуальності. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
РОЗДІЛ І. «На торжищі ідей»:
концептуальні засади дослідження інтертекстуальності . . . 13
1.1. Історичні координати: витоки поняття
«інтертекстуальність», найважливіші концепції
зарубіжних і вітчизняних дослідників . . . . . . . 13
1.2. Теоретичні виміри інтертекстуальних студій:
ключові проблеми термінології . . . . . . . . . . 85
Висновки до І розділу . . . . . . . . . . . . 113
РОЗДІЛ ІІ. «Коло скарбів живого слова»: типи й форми
інтертекстуальності в українському письменстві 1920-х років . 115
2.1. Спроби систематики й класифікації
інтертекстуальних елементів . . . . . . . . . . 115
2.2. Власне інтертекстуальність . . . . . . . . . 122
2.3. Паратекстуальність . . . . . . . . . . . . 153
2.4. Гіперінтертекстуальність . . . . . . . . . . 198
Висновки до ІІ розділу . . . . . . . . . . . . 245
РОЗДІЛ ІІІ. «Споконвіку було Слово»: біблійний дискурс
в українській літературі доби «червоного ренесансу» . . . 247
3.1. Комунікативні стратегії старозавітних
і новозавітних епіграфів та внутрішньотекстових цитат . 249
3.2. Типи й функції біблійних алюзій
у літературному комунікативному просторі . . . . . 271
3.3. Літературні моделі трансформації
та імітації біблійних текстів (від еротики до ідеологізації) 334
Висновки до ІІІ розділу . . . . . . . . . . . . 355
РОЗДІЛ ІV. «Свій до свого по своє»:
інтертексти класичного й модерного українського
письменства в літературному процесі 1920-х років . . . . 357
4.1. Давня українська література в інтертекстуальному
просторі «червоного ренесансу»: діалог крізь століття . 358
4.2. Микола Гоголь і проблеми конструювання
химерного українського світу . . . . . . . . . . 370
4.3. Боротьба за Тараса Шевченка: традиційні,
модерні, радянські моделі «привласнення» класики . . 386
4.4. Мислитель, Каменяр, Мойсей:
літературна репутація Івана Франка . . . . . . . . 439
4.5. Поезія Павла Тичини як авторитетний
прототекст і поле інтертекстуальної гри . . . . . . 451
Висновки до ІV розділу . . . . . . . . . . . . 486
РОЗДІЛ V. «З чужого поля»: роль і функції
зарубіжного письменства в інтертекстуальному просторі 1920-х 489
5.1. Античність як основа формування інтертекстуального
дискурсу «розстріляного відродження» . . . . . . . 489
5.2. Між «модерним москвофільством» та українізацією:
парадокси рецепції російської літератури . . . . . . 522
5.3. На шляху до «психологічної Європи»:
особливості репрезентації французької літератури . . . 563
5.4. Англійські проекції в українському письменстві:
типи, форми, стратегії міжлітературної взаємодії . . . 599
Висновки до V розділу . . . . . . . . . . . . 633
ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . 636
БІБЛІОГРАФІЯ . . . . . . . . . . . . . . . . 657
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|