Ліша Сюй » Художня проза Пантелеймона Куліша у контексті українського романтизму 
                
                                                            
                    
    | 
            [додати інший файл чи обкладинку цього твору]
        [додати цей твір до вибраного]
         | 
    
        
        Художня проза Пантелеймона Куліша у контексті українського романтизму
                
        
        
        Дисертація 
        
     | 
     | 
    
        
                
             | 
         
        
            | Написано: | 
            2015 року | 
         
                        
             | 
         
        
            | Розділ: | 
            Наукова | 
         
                
             | 
         
        
            | Твір додано: | 
            04.08.2024 | 
         
        
             | 
         
                
            | Твір змінено: | 
            04.08.2024 | 
         
        
             | 
         
                
            | Завантажити: | 
                                            pdf
                                див.
                                (1.7 МБ)
                                 | 
                     
        
             | 
         
                    
                | Опис: | 
                Метою  роботи  є  всебічний  аналіз  україномовної  художньої  прози  
П. Куліша  1840  −  початку  1860-х  рр.,  зокрема  змісту,  проблематики,  
системи образів, особливостей поетики.    
Реалізація  мети передбачає розв’язання таких  завдань:    
−  простежити  основні  тенденції  розвитку  художньої  прози  в  
українському романтизмі;    
−  всебічно проаналізувати  усі  відомі  україномовні твори малої  прози  
Куліша, їхні жанри, художній  зміст, проблематику та галерею  персонажів;    
−  з’ясувати  роль  і  місце  фольклорних  чинників  у  художньому  змісті  
романтичних прозових творів Куліша;    
− розглянути зміст та проблематику історичного роману «Чорна рада.  
Хроніка  1663  року»,  особливості  переплетення  у  структурі  твору  двох  
основних сюжетних  ліній  − історичної та белетристичної;    
−  дослідити  співвіднесенність  висвітлення  подій  1663  року  в  романі  
Куліша «Чорна рада» з їхнім історичним відповідником;    
− визначити основні групи персонажів роману, розглянути їхнє місце в  
історично-художньому світі «Чорної ради»;    
− проаналізувати  особливості поетики «Чорної ради».   | 
             
            
                 | 
             
                            
                | Зміст: | 
                
                    [натисніть, щоб розгорнути]
                       
  
2  
ЗМІСТ    
  
ВСТУП..................................................................................................................4  
РОЗДІЛ 1. ОСНОВНІ  ТЕНДЕНЦІЇ  РОЗВИТКУ  УКРАЇНСЬКОЇ  
РОМАНТИЧНОЇ  ПРОЗИ  1820–1840-ХРОКІВ...............................................13  
1.1. Особливості історико-літературного  процесу перших десятиліть  
XIX століття − ідеї й тенденції.........................................................................14  
1.2. Тематика й жанри преромантичної та романтичної прози  
1820−початку  1840-х років...............................................................................23  
1.3. Пантелеймон  Куліш  1840−1850-х  років про розвиток художньої  
прози...................................................................................................................36  
Висновки до розділу 1…………………………………………………...43  
  
РОЗДІЛ 2. ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ  МАЛОЇ УКРАЇНОМОВНОЇ    
ПРОЗИ ПАНТЕЛЕЙМОНА  КУЛІША............................................................46  
2.1. Фольклорно-побутова проза..............................................................46  
2.1.1. «Циган»..........................................................................................47  
2.1.2. «Півпівника»..................................................................................48  
2.1.3. «Бабуся з того світу».....................................................................49  
2.1.4. «Сіра кобила»................................................................................53  
2.2. Фольклорно-історична проза............................................................56  
2.2.1. «Очаківська біда»..........................................................................57  
2.2.2. «Січові гості»................................................................................59  
2.2.3. «Мартин Гак»................................................................................62  
2.2.4. «Потомки українського  гайдамацтва»........................................65  
2.3. Громадянські мотиви у прозі П. Куліша...........................................71  
2.3.1. Хутірська  філософія та її вияв у циклі «Листи з хутора».........71  
2.3.2. «Про злодія в селі Гаківниці»......................................................75   
  
  
3  
2.3.3. Художня трансформація хутірської філософії в оповіданнях  
«Хто такий хуторянин» та «Півпівника»........................................................80  
2.4. Психологічно-особистісна  проза …….............................................84  
2.4.1. Шедевр малої української  прози − ідилія «Орися»...................84  
2.4.2 Оповідання-балада «Гордовита пара»..........................................90  
2.4.3 Оповідання-ідилія «Дівоче серце»...............................................95  
Висновки до розділу 2………………………………………………….101  
  
РОЗДІЛ 3. ПЕРШИЙ  УКРАЇНСЬКИЙ  ІСТОРИЧНИЙ  РОМАН  «ЧОРНА  
РАДА. ХРОНІКА  1663  РОКУ»: ЗМІСТ, ОБРАЗИ,  ПРОБЛЕМАТИКА…..103  
3.1. Галерея персонажів у «Чорній раді»...............................................105  
3.1.1. Історичні антагоністи  Яким Сомко та Іван Брюховецький.....105  
3.1.2. Полковник-священик Шрам та його син Петро........................109  
3.1.3. Козацтво в романі − Кирило Тур, Батько Пугач  і Божий  
Чоловік..............................................................................................................117  
3.1.4. Образи козацької старшини − веселий Черевань і  
користолюбивий Гвинтовка...........................................................................125  
3.1.5. Жіночі персонажі роману...........................................................128  
3.2 Історичний та культурний  простір «Чорної ради».........................134  
3.2.1 Запорозька Січ та традиції і звичаї запорозьких козаків..........135  
3.2.2 Символіка хутора і чорної ради..................................................140  
3.2.3 Київ у художньому просторі «Чорної ради»..............................144  
3.2.4 Фольклорні й етнографічні елементи  у «Чорній раді».............146  
Висновки до розділу 3 ………………………………………………...153  
  
ВИСНОВКИ.............................................................................................155  
СПИСОК  ВИКОРИСТАНИХ  ДЖЕРЕЛ……........................................166  
                 | 
             
            
                 | 
             
                         
     | 
     | 
    | 
         Пов'язані автори: 
        
     | 
     | 
    |   | 
    | 
        
         Відгуки читачів: 
     | 
    |   | 
    | 
             Поки не додано жодних відгуків до цього твору. 
         | 
    |   | 
    | 
        
     | 
    |   |