Євген Сінкевич » Краківська історична школа в польській історіографії другої половини ХІХ - початку ХХІ століття
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Краківська історична школа в польській історіографії другої половини ХІХ - початку ХХІ століття
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2011 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
23.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.4 МБ)
|
|
Опис: |
Метою дослідження є оцінка всього комплексу публікацій,
присвячених вивченню краківської історичної школи польською
історичною наукою другої половини ХІХ – початку ХХІ століття. Для
реалізації мети визначено наступні завдання:
– виявити основні тенденції й особливості становлення польської
історичної науки другої половини ХІХ – початку ХХ століття;
– визначити на прикладі краківської історичної школи базові
елементи позитивізму як світоглядної моделі й теоретичної основи
історичної науки в другій половині ХІХ століття;
12
– реконструювати процес професіоналізації та інституалізації
польської історичної науки, виявити її специфічні ознаки;
– здійснити огляд діяльності основних наукових інституцій та
історичних товариств, що функціонували на польських теренах;
– виявити загальні та специфічні закономірності формування і
основні етапи діяльності краківської історичної школи;
– відтворити процес зміни генерації у фаховій корпорації та його
залежність від утвердження нових теоретико-пізнавальних парадигм,
розкрити особливості поширення західноєвропейських історіософських і
гносеологічних концепцій;
– виявити витоки формування поглядів польських істориків другої
половини ХІХ – початку ХХ століття на питання занепаду Речі
Посполитої, простежити конкретні прояви міфологізації історії польського
народу;
– вивчити взаємовідносини краківської історичної школи з
варшавською історичною школою;
– охарактеризувати підходи до визначення місця краківської
історичної школи в польській історіографії на конкретних історичних
етапах;
– встановити роль краківських істориків у творенні нових візій
національного минулого, в удосконаленні дослідницького інструментарію
польської історіографії, використанні нових методів у щораз більшій опорі
на здобутки інших суспільних наук. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
ВСТУП . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Розділ 1. СТАН НАУКОВОЇ РОЗРОБКИ, ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ТА
МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
1.1. Історіографічні аспекти проблеми . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17
1.2. Джерельна база дослідження . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
1.3. Методологічні засади . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Розділ 2. НАУКОВА ТА ГРОМАДСЬКО-ПОЛІТИЧНА
ДІЯЛЬНІСТЬ КРАКІВСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ ШКОЛИ . . . . 69
2.1. Валеріан Калінка (1842-1886) – засновник краківської
історичної школи . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70
2.2. Юзеф Шуйський (1835-1883) – теоретик краківської
історичної школи . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
2.3. Станіслав Смолька (1854-1924) як дослідник та
організатор наукових робіт . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108
2.4. Міхал Бобжинський (1849-1935) як репрезентант апогею
історіографічного розвитку краківської історичної школи . 128
Розділ 3. КРАКІВСЬКА ІСТОРИЧНА ШКОЛА В КОНТЕКСТІ
РОЗВОЮ ПОЛЬСЬКОЇ ІСТОРИЧНОЇ НАУКИ І
СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНИХ ПРОЦЕСІВ НА ГАЛИЧИНІ
(друга половина ХІХ ст. – 1918 р.) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170
3.1. Розвиток польської історіографії у другій половині ХІХ –
на початку ХХ ст. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
3.2. Особливості суспільно-політичної ситуації та соціально-
економічного розвитку Галичини у другій половині ХІХ –
на початку ХХ ст.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 225
3
Розділ 4. ДОСЛІДЖЕННЯ ТА КОНЦЕПТУАЛЬНІ
ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ФЕНОМЕНУ КРАКІВСЬКОЇ
ІСТОРИЧНОЇ ШКОЛИ В 1918-2010 РОКАХ . . . . . . . . . . . 255
4.1. Вивчення концепцій краківської історичної школи в
польській історіографії за часів Другої Речі Посполитої
(1918-1939) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 255
4.2. Осягнення наукового доробку краківської історичної
школи польськими істориками в ПНР (1944-1989) . . . . . . . 294
4.3. Сучасний стан дослідження краківської історичної школи
(1989-2010) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 321
ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 341
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 352
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|