Оксана Шостак » Художні вираження національної ідентичності в творчості сучасних північноамериканських письменників корінного походження
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Художні вираження національної ідентичності в творчості сучасних північноамериканських письменників корінного походження
Праця
|
|
|
Написано: |
2020 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Додав: |
balik2
|
|
Твір додано: |
09.04.2021 |
|
Твір змінено: |
09.04.2021 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.8 МБ)
|
|
Опис: |
О. Г. Шостак.
Художні вираження національної ідентичності в творчості сучасних північноамериканських письменників корінного походження: монографія / Шостак О. Г. — К.: Талком, 2020. — 544 с. ISBN 978-617-7832-22-4
У монографії досліджується специфіка оприявлення національної ідентичності корінних народів Північної Америки у літературних творах автохтонних письменників. У фокусі розвідки — літературні та літературознавчі тексти, що пояснюють трансформації уявлень про національну ідентичність у транзитних суспільствах сучасних корінних спільнот Північної Америки. Вперше у вітчизняному літературознавстві комплексно і системно обґрунтовується поняття літератур корінних народів північноамериканського континенту. Видання адресовано літературознавцям, студентам-філологам, викладачам історії та літератури, а також усім, хто цікавиться культурними аспектами становлення корінних народів Північної Америки. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Розділ 1. ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ
НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ КОРІННИХ НАРОДІВ
ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
1.1. Політичні аспекти представлення ідентичності
корінних народів у сучасному світі . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18
1.2. Історія політичних взаємин США та Канади
з корінними народами континенту . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
1.3. Становлення національної ідентичності корінних
народів в історичній ретроспективі . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
1.4. Паніндіанський рух . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
1.5. «Свій» та «чужий» у контексті національної
ідентичності індіанців . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 71
1.6. Сутність просторової ідентичності корінних
американців . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
1.7. Мовна ідентичність як показник національної
самобутності корінних народів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
1.8. Визначення культурної й релігійної ідентичності
корінних народів . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 129
1.9. Особливості гендерної ідентичності у корінних
жителів Північної Америки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
Висновки до 1 розділу . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167
Розділ 2. СПЕЦИФІКА КРИТИЧНОГО ОПРИЯВЛЕННЯ
НАЦІОНАЛЬНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ В ЛІТЕРАТУРІ
НАРОДІВ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ: ВИТЛУМАЧЕННЯ
ТА РІВНІ ВЗАЄМОДІЇ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
2.1. Історія становлення автохтонної літератури . . . . . . . 173
2.2. Становлення літературної критики корінних
американців: конфлікт висловлювань . . . . . . . . . . . . . . . . 193
2.3. Літературний націоналізм корінних народів Північної
Америки в ХХІ ст.: прибічники й опозиціонери . . . . . . . . 225
2.4. Літературна критика корінних літературних творів
у річищі постмодерністської теорії . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 249
Висновки до 2 розділу . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 261
Розділ 3. МИНУЛЕ Й СУЧАСНІСТЬ У ПРОЗІ КОРІННИХ
ЖИТЕЛІВ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ: ПАМ’ЯТЬ,
ТРАДИЦІЯ, СЬОГОДЕННЯ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267
3.1. Історія перших націй Канади в контексті колоніальної
двозначності (роман Джозефа Бойдена «Оренда») . . . . . . 267
3.2. Гностичне сприйняття всесвіту як форма
антиколоніального спротиву в романі
Леслі Мармон Силко «Сади в дюнах» . . . . . . . . . . . . . . . . . 278
3.3. Біблійний символізм та образи християнських
священиків як транскультурний код колоніалізму
у творах письменників індіанського ренесансу . . . . . . . . . 291
3.4. Посттравматичний синдром та його
традиціоналістське подолання в романі Ігнатії Брокер
«Жінка нічного польоту» і в новелі «Беззахисність»
Джордана Вілера . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313
3.5. Рецепція й реінтерпретація архетипу віндиго
в романах «Будинок, створений зі світанку»
Наварра Скотта Момадея та «Альманах мертвих»
Леслі Мармон Л. М. Силко . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 320
3.6. Простір як наратив національної ідентичності
народу черокі в романі Діани Глансі «Відштовхуючи
ведмедя. Роман про Стежину сліз» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 334
3.7. Ацентризм індіанського ідеологічного простору
як парадигма дому в романістиці північноамериканських
письменників корінного походження . . . . . . . . . . . . . . . . 345
3.8. Бінарна конструкція «Я-Інший» як маркер
національної ідентичності у творчості письменників
корінного походження . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 359
Висновки до 3 розділу . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 374
Розділ 4. (ПОСТ)МОДЕРНІСТСЬКІ ТРАНСФОРМАЦІЇ
ЛІТЕРАТУРИ КОРІННИХ НАРОДІВ:
ВИТЛУМАЧЕННЯ Й РІВНІ ВЗАЄМОДІЇ . . . . . . . . . . . . . 378
4.1. Квір-модель взаємин між колонізованим
та колонізатором у романі Джозефа Бойдена
«Триденний шлях» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 378
4.2. Активізація архетипів аніми й анімуса в романі
Н. Скотта Момадея «Древня дитина» . . . . . . . . . . . . . . . . . 392
4.3. Інтертекстуальність як стратегія руйнування
імперських стереотипів у прозі письменників
корінного походження . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 405
4.4. Полемічна індіанська ідентичність: проблема
розщепленої тожсамості в романі Сюзан Паувер
«Танцівник по траві» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 419
4.5. Кіч як репрезентація антиколоніального
та вторинного колоніального дискурсів у корінній
літературі . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 432
4.6. Постмодерна іронічна трикстеріада як шлях
до вияву національної ідентичності в романі
Джералда Візенора «Духи» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 441
4.7. Пастиш як спосіб віднайти власну ідентичність
у збірці Шермана Алексі «Найкрутіший у світі
індіанець» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 447
Висновки до 4 розділу . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 455
ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 460
ДОДАТКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 469
БІБЛІОГРАФІЯ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 489
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|