Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ПЕРЕДМОВА
1. ЗАХИТАНИЙ СВІТОГЛЯД (Логос на роздоріжжі) 7
Світоглядові роздуми — полегша для душі й обов’язок провідної верстви (7-16). Життєві форми й духові постави кінця 18-початку 19 ст.: старосвітський поміщик (17), гоголівська людина (19), сковородянська (20), шевченківська людина і її оформлення при кінці 19 ст.: — вільний дух (21-26). Розщеплення в 20-их і 30-их роках: — різні типи сильної людини (27-30), вільний дух у розкладі (32). Розгубленість 40-их років: заворотні тенденції (33), ділянки культури в ізоляції (34-36). Духова криза світу (37).
2. МОРАЛЬНА КРИЗА (Розвалений етос) 42
Значення і вплив ідей на життя й історію (42-50). Моральні ідеї: від християнської любови ближнього до знецінення людини (51-60). Моральні ідеали суспільства: — порядна людина (61-69), ідейна людина (70-72), революціонер, герой (73), духовий творець, мистець (74-75). Рівновага статичних і динамічних первнів, її захи-тання (76-81), її знищення (82-85). Втеча від проблем життя: церква (87-89), мистецтво, наука (90-91), політика (92).
3. ЗАБЛУКАНА ТВОРЧІСТЬ (Ерос на службі) 94
Царство Ероса (97). Культура-поняття (98). Релігія, мистецтво, наука (99-106). Формуюча сила світогляду й мистецтва (107-109). їх спільні ржи й різниці (110-111). Переплутаний основних рис (112-114). Ідеологічна неволя літератури (115-121). Ідеологія-світогляд без мистецького дзеркала (122), залежність від маси (123).
Скований Ерос (124-126).
4. ТУГА ЗА ЛЮДИНОЮ І П ЩАСТЯМ 127
Зворот до душі в кризі суспільства й людини (127-130). Звід попередніх розділів (131-135). Земний Ерос — можлива вихідна точка нової культури й щастя людини (136-139). Суспільство гайівеїв (140). Українське суспільство в статиці (141-142), в руху (143). Українська людина й її самота: криза родини (144-149), почування серед статистики й техніки (150-152). Закінчення (152).
|