Микола Шкрібляк » Церковно-юрисдикційні трансформації та формування модерної ідентичності київського християнства у контексті політико-ідеологічних стратегій етнодержавного самовизначення Руси-України в XVI-XVIІ століттях
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Церковно-юрисдикційні трансформації та формування модерної ідентичності київського християнства у контексті політико-ідеологічних стратегій етнодержавного самовизначення Руси-України в XVI-XVIІ століттях

Дисертація
Написано: 2015 року
Розділ: Історична
Твір додано: 08.10.2023
Твір змінено: 08.10.2023
Завантажити: pdf див. (2.3 МБ)
Опис: імені Г. С. Сковороди НАН України (Протокол № 2, від 12 жовтня 2010 року).
Мета дисертаційної роботи полягає в тому, щоб на основі теоретико-
методологічних розробок і надбань українських та закордонних науково-
філософських і релігієзнавчо-теологічних шкіл проаналізувати й переосмислити
проблематику ролі та місця церковно-релігійного фактору у стратегії політико-


7



ідеологічного самовизначення Руси-України і виявити специфіку формування
модерної ідентичності київського християнства у XVI – XVII століттях.
Для досягнення означеної мети окреслені такі дослідницькі завдання:
- на основі міждисциплінарного аналізу витлумачити основні чинники
піднесення унійної доктрини в середовищі православних і проаналізувати ґенезу
Берестейської унії 1596 р. як каталізатора юрисдикційних трансформацій
Київської Митрополії і дестабілізуючого чинника церковно-релігійного життя
ранньомодерної Руси-України. З’ясувати провідні тенденції унійного руху та
систематизувати еклезіальні й суспільно-політичні обставини реалізації проекту
церковного об’єднання у проблемному дискурсі духовно-інтелектуального життя
українських національних церковної та політичної еліт;
- проаналізувати комплексність впливу політичного та духовно-
культурного аспектів «польського сарматизму» й «московського «месіанізму»
як двох ідейно-політичних й світоглядно-ціннісних систем та дослідити
специфіку застосування світського законодавства і церковного права у часи
апогею юрисдикційних і суспільно-політичних трансформацій періоду
бездержавного устрою Руси-України;
- увиразнити закономірні стадії церковно-релігійних перетворень у
православній Київській Митрополії за митрополита Петра Могили та
визначити особливості й масштаби впливу запроваджених ним
адміністративних реформ на зміну міжконфесійних взаємин;
- з’ясувати основні соціально-релігійні чинники та державно-правові
засади солідаризації греко-католицького і православного духовного проводу,
що мала на меті розробку нового проекту універсальної унії та проголошення
Київського Патріархату й витлумачити причини та наслідки українсько-
московського зближення під час гетьманування Богдана Хмельницького;
- простежити ґенезу «постпереяславського синдрому» й визначити
його вплив на зміну політичної та еклезіальної стратегії української еліти
(політичного і духовного проводу) в другій половині XVIІ ст.;
- здійснити поліметодичну об’єктивацію зміни юрисдикційного
статусу Української Церкви в її взаємозв’язку з московсько-стамбульською


8



дипломатією 80-х років XVIІ ст. й дати оцінку канонічно-правової
відповідності акту інкорпорації Київської Митрополії до складу Московського
Патріархату в проблемному полі юрисдикційної кризи Українського
православ’я і сучасних неоімперських викликів.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.