Ірина Шкіцька » Маніпулятивна стратегія позитиву в українській мові
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Маніпулятивна стратегія позитиву в українській мові

Дисертація
Написано: 2012 року
Розділ: Наукова
Твір додано: 09.05.2024
Твір змінено: 09.05.2024
Завантажити: pdf див. (4.3 МБ)
Опис: Метою дисертації є комплексний опис мовної репрезентації маніпулятив-
ної стратегії позитиву з урахуванням соціокомунікативних аспектів, виявлення
репертуару її тактик і прийомів.
Досягнення поставленої мети передбачає виконання таких завдань:
1) розглянути підходи до вивчення комунікативних стратегій і тактик,
окреслити місце маніпулятивної стратегії позитиву серед інших
комунікативних стратегій;
2) визначити теоретико-методологічні принципи дослідження маніпулятивної
стратегії позитиву в межах інтегративної наукової парадигми;
3) порівняти жанрові типи компліментарних висловлювань крізь призму їх
функціонування в маніпулятивному дискурсі, здійснити якісно-кількісний
аналіз семантичних різновидів маніпулятивно спрямованих компліментарних


10
висловлювань, висвітлити прагматичні функції компліментів у
маніпулятивному дискурсі, описати непрямі компліментарні висловлювання,
виявити чинники формування значень, не типових для структури мовних
одиниць, що їх виражають;
4) виокремити і описати основну та периферійні тактики маніпулятивної
стратегії позитиву, дослідити їх взаємодію;
5) інвентаризувати й схарактеризувати способи та прийоми інтенсифікації
маніпулятивного впливу;
6) дослідити структурно-семантичну організацію засобів вербалізації тактики
підвищення значимості співрозмовника, виявити маніпулятивний потенціал
звертань, займенникових форм, аргументем у структурі позитивнооцінних
експресивів;
7) з’ясувати стилістичні особливості маніпулятивно спрямованих
меліоративних мовних засобів;
8) визначити соціокомунікативні фактори, що впливають на відбір адресантом
мовних засобів під час використання ним маніпулятивної стратегії позитиву,
показати зумовленість семантичних різновидів характеризації адресата
соціально-комунікативними позиціями співрозмовників та умовами
спілкування;
9) виявити набір комунікативних ситуацій, притаманних маніпулятивному
дискурсу позитиву, описати їхню організацію і типи, визначити генеральні та
проміжні інтенції мовця, що вдається до маніпулятивного впливу.
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.