Сергій Леонідович Шевченко » Методологічна та ідейна кореляція християнської теології і екзистенціалізму
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Методологічна та ідейна кореляція християнської теології і екзистенціалізму
Праця
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.12.2017 |
|
Твір змінено: |
24.12.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.9 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження. На основі науково-релігієзнавчого аналізу ідей,
доктрин, концепцій і поглядів засновників та представників екзистенціальної
теології у їх співставленні (в контексті методологічного розрізнення) з
традиційною християнською догматикою та головними постулатами
філософії класичного екзистенціалізму розкрити специфіку методологічної та
ідейної кореляції християнської теології і екзистенціалізму.
Для досягнення поставленої мети ставляться наступні завдання:
– дослідити процес ревіталізації ідей засновника екзистенціального
мислення в теології і філософії С. К’єркеґора у другій половині ХХ – початку
XXI ст., визначивши при цьому роль та значення його ідей у новітній
гуманітаристиці;
– проаналізувати та охарактеризувати європейські інваріанти
екзистенціалізації християнської теології у ХХ ст. (модернізації католицизму
Ж. Марітеном та К. Ранером, православ’я – М. Бердяєвим, протестантизму –
Д. Бонхьоффером);
– розкрити передумови концептуалізації та становлення
екзистенціальної теології на прикладі концепцій П. Тілліха і Дж. Маккуоррі;
– дослідити особливості застосування парадоксу в екзистенціальній
есхатології Г. Слейта;
– проаналізувати та охарактеризувати екзистенціальну еклезіологію та
екуменізм М. Вестфаля у якості підґрунтя сучасної релігійної етики;
– розкрити специфіку розуміння М. Вестфалем ідей С. К’єркеґора та
переосмислення його спадку у постмодерністському контексті;
– висвітлити специфіку екзистенціально-феноменологічного та
екзистенційно-герменевтичного аналізу М. Вестфалем божественного
провозвістя; 27
– проаналізувати традиційне й інноваційне у екзистенціальній теології
“до” та “пост” екзистенціалістського часу. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ................................................................................................................. 24
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ І
ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА ДИСЕРТАЦІЙНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Аналіз літератури по темі дослідження ……………...…………….……. 39
1.2. Теоретичні та методологічні основи дослідження ………...…………… 81
Висновки до розділу 1 ………………..………………………...……...……… 88
РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ПОСТУЛАТІВ
ФІЛОСОФІЇ КЛАСИЧНОГО ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМУ В ТЕОЛОГІЇ
ХIХ – ХХІ СТОЛІТТЯ
2.1. Ідеї Серена К’єркеґора як передумова і компонент класичного
екзистенціалізму, екзистенціально-теологічної аксіології та
екзистенціальної теології ……………………………………………………....
90
2.1.1. Значення та роль ідей С. К’єркеґора в суспільстві інформаційних
технологій ………………………………….……………………………...…….
90
2.1.2. Концепція “нового християнства” С. К’єркеґора та інтерпретація
його ідей у релігійному екзистенціалізмі ..……………………………………
107
2.1.3. Специфіка інтерпретації Л. Шестовим теологічної позиції
С. К’єркеґора …………………………………………………..………………..
120
2.2. Європейські інваріанти екзистенціалізації християнської теології ……. 136
2.2.1. Експлікація гайдеґґерівської методології в “антропологічному
обертанні” трансцендентального томізму Карла Ранера ……………….……
136
2.2.2. Модернізація православ’я Миколою Бердяєвим і проблема
тлумачення екзистенціальної природи духовного ……...…………….………
148
2.2.3. Екзистенціальний екзистенціалізм і екзистенціалізм академічний в
теології Жака Марітена …………………………………...……….……...……
163
2.2.4. Екзистенцiйнi витоки “безрелiгiйного християнства”
Д. Бонхьоффера ………………………………………….……………………...
179 23
2.3. Концептуальна трансформація ідей класичного екзистенціалізму в
теологічному напрямку. Становлення екзистенціальної теології …………...
190
2.3.1. Теологічна концепція Дж. Маккуоррі та екзистенціалізм. Синтез та
інновації …………………………………………………………………………
190
2.3.2. Ідеї М. Гайдеґґера і Р. Бультмана в інтерпретаціях Дж. Маккуоррі …. 202
2.3.3. Специфіка філософсько-релігійної і теологічної позиції П. Тілліха .... 213
2.3.4. Екзистенціалістська модернізація протестантизму в теології
П. Тілліха …...…………………………………………………...……………….
226
Висновки до розділу 2 ……….………………………………………………… 257
РОЗДІЛ 3. ЕКЗИСТЕНЦІАЛЬНА ТЕОЛОГІЯ ЯК ФЕНОМЕН
ПОСТЕКЗИСТЕНЦІАЛІСТСЬКОГО ЧАСУ
3.1. Есхатологія Говарда Слейта. Парадокс та екзистенціальний
метод …………………………………………………………….………………
261
3. 2. Теологія Мерольда Вестфаля: еволюція від екзистенціальної
феноменології релігії до її екзистенціально-герменевтичного аналізу ……..
287
3. 2. 1. Постать та ідеї М. Вестфаля в сучасній американській теології.
Екзистенціальна еклезіологія і екуменізм М. Вестфаля у якості підґрунтя
релігійної етики ……………………………...………………………….………
287
3. 2. 2. Специфіка розуміння М. Вестфалем ідей С. К’єркеґора і
переосмислення його спадку у постмодерністському контексті ……….……
316
3. 2. 3. Проблема методу. Засади екзистенціально-феноменологічного та
екзистенційно-герменевтичного аналізу М. Вестфалем божественного
провозвістя ……………………………………………...…………….…………
359
Висновки до розділу 3 ………………………………………….……………… 384
ВИСНОВКИ ........................................................................................................
389
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ..................................................................................
398
ДОДАТКИ ........................................................................................................... 466
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|