Вікторія Шереметьєва » Творчість Філіпа Сідні у соціокультурному контексті англійського ренесансу
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Творчість Філіпа Сідні у соціокультурному контексті англійського ренесансу
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
31.05.2018 |
|
Твір змінено: |
31.05.2018 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає у тому, щоб з’ясувати специфіку взаємодії
творчих імперативів Ф. Сідні з інтелектуально-духовними запитами
англійського Ренесансу та виявити характер її художньої репрезентації в
літературних творах митця.
В основу гіпотези роботи покладено тезу про те, що у кожному з
різножанрових творів цього письменника не лише оригінальним чином
оприявнюється соціокультурний контекст епохи, але і відчутно проступають ті
типи ідентичності автора, які на момент створення художніх текстів виявилися
домінуючими.
Досягнення цієї мети передбачає розв’язання таких завдань:
– спираючись на теорію ідентичності та здобутки герменевтики,
феноменології і нового історизму, розробити алгоритм аналізу авторської
творчості як продукту наративної самоідентифікації митця;
– проаналізувати рецепцію творчості Ф. Сідні в зарубіжному та
вітчизняному літературознавстві, виявляючи дискусійні аспекти та питання, що
потребують подальшого вивчення;
– реконструювати літературну біографію Ф. Сідні на тлі соціокультурного
контексту англійського Ренесансу;
– окреслити механізми формування авторської ідентичності в процесі
літературної творчості;
– визначити ідейно-художні домінанти естетичної парадигми Ф. Сідні та
його роль у становленні літературно-критичної думки в ренесансній Англії (на
матеріалі трактату «Захист поезії»);
– з’ясувати специфіку ставлення Ф. Сідні до петраркізму як літературної
моди тогочасся та виявити природу художніх новацій митця в сонетному циклі
«Астрофіл і Стелла»;
– прояснити характер кореляції приватного та публічного начал в ліриці
Ф. Сідні;
– висвітлити специфіку творчого експерименту митця в царині романістики
на матеріалі двох авторських манускриптів «Аркадії»;
– охарактеризувати поетикальні особливості художнього світу друкованої
композитної версії «Аркадії»;
– сформувати цілісне уявлення про масштабність впливу сіднівського міфу
та творчих здобутків митця на культурні практики і літературні конвенції
англійського Ренесансу. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………… 4
РОЗДІЛ 1. ФЕНОМЕНОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ ФІЛІПА СІДНІ НА
ТЛІ ДОБИ: СПРОБА ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧОЇ РЕКОНСТРУКЦІЇ….….
11
1.1. Теоретико-методологічні засади дослідження …...…………………. 11
1.2. Рецепція творчості Ф. Сідні в зарубіжному та вітчизняному
літературознавстві………………………………………………………….
23
1.3. Філіп Сідні як ідеал «Renaissance man» в контексті англійського
Відродження………………………………………...………………………
44
Висновки до розділу 1……………………………………………………... 54
РОЗДІЛ 2. «ЗАХИСТ ПОЕЗІЇ» Ф. СІДНІ: МІЖ
САМОРЕПРЕЗЕНТАЦІЄЮ ТА САМОКОНСТИТУЮВАННЯМ……...
58
2.1. «Захист Поезії» Ф. Сідні та літературно-критичні дискусії
єлизаветинської доби…………………………………………..…………...
58
2.2. Філософсько-естетична концепція Ф. Сідні як втілення
ренесансної художньої свідомості………...……………………………....
73
Висновки до розділу 2 ………………………….......................................... 89
РОЗДІЛ 3. СПЕЦИФІКА АВТОРСЬКОЇ САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ В
ПОЕЗІЇ Ф. СІДНІ............................................................................................
91
3.1. Історико-літературна репутація Сідні-поета в зарубіжному та
вітчизняному літературознавстві..................................................................
91
3.2. Ф. Сідні і традиція петраркізму в Англії: специфіка взаємодії…...…. 109
3.3. «I am not I»: приватне vs публічне в ліриці
Ф. Сідні...………………….……………...……………………....................
120
Висновки до розділу 3..……………………………………………….…… 142
РОЗДІЛ 4. «АРКАДІЯ» Ф. СІДНІ У ЛІТЕРАТУРНІЙ ПАРАДИГМІ
ЄЛИЗАВЕТИНСЬКОЇ ДОБИ…………………………………..………….
145
4.1. «Аркадії» Ф. Сідні: історія написання, літературна репутація,
едиційний фактаж …….................................................................................
145 3
4.2. Трансформація «Аркадії»: три версії в контексті еволюції
романістики…..………..…………….….……………………………..........
154
4.3. Художній світ «Аркадії».……….……………….…………………….. 162
Висновки до розділу 4……………………………………………………... 184
ВИСНОВКИ……………………………………………………………….. 187
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…......................……………... 195
ДОДАТКИ…......................………………………………………………... 224
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|