Ярослава Шекера » Генеза та функціонування художніх образів у китайській поезії доби Тан (VII-X ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Генеза та функціонування художніх образів у китайській поезії доби Тан (VII-X ст.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2006 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
23.04.2025 |
|
Твір змінено: |
23.04.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3.3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи – розкрити глибинне значення основних образів танської поезії,
простежити їх функціонування й генезу в поетичній традиції Китаю з часу
7
зародження поезії і до доби Тан включно у контексті сучасних наукових
розробок стосовно сутності художнього образу та еволюції образного мислення.
Це передбачає:
- вивчення феномена поетичної образності у зв’язку зі світоглядом і
космогонічними уявленнями давніх китайців;
- аналіз багатопланової поетичної образності у площині народної та
авторської поезії.
У зв’язку з метою дослідження постає необхідність розв’язати такі
завдання:
• охарактеризувати роль літературно-художнього образу як такого у
мисленні й віршотворенні давніх китайців;
• визначити специфіку суто китайського розуміння й творення образу,
пов’язану з національною психологією, характером, способом буття тощо;
• визначити зв’язок окремих художніх образів найдавнішої доби (“Шицзін”,
ханьські народні пісні, Тао Юань-мін тощо) з образною системою танської
поезії;
• з’ясувати спільні й відмінні особливості образотворення в поезії
дотанського і танського періодів;
• порівняти фольклорні (традиційні) та авторські (трансформовані) художні
образи з метою пошуку розбіжностей, по можливості визначити причини таких
розбіжностей;
• розглянути особливості функціонування даоських і буддійських
(чаньських) образів танської поезії;
• на конкретних прикладах виявити специфіку найбільш поширених образів
та їх варіацій у танській пейзажній ліриці. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП………………………………………………………………………………..3
РОЗДІЛ 1 ОСОБЛИВОСТІ ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ДАВНІХ КИТАЙЦІВ...12
1.1. Літературно-міфологічні джерела образної системи китайської поезії……12
1.2. Образотворчий інструментарій танської поезії та його генеза……………..32
РОЗДІЛ 2 ШКОЛА ПЕЙЗАЖНОЇ ЛІРИКИ: ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ
РОЗВИТКУ…………………………..…………….…………………....57
2.1. Функціонування образів природи і передача почуттів у поезії
дотанського періоду..……..……….…………………………….………..…...57
2.2. Зародження школи пейзажної лірики та особливості творчості
Сє Лін-юня й Сє Тяо…………………………………………………...…..….66
2.3. Камерність пейзажних замальовок та філософсько-естетичне сприйняття
природи Мен Хао-жанем і Ван Веєм………………………………..…..…...82
2.4. Даоська поетика танських віршів…………….………………………....……89
2.5. Буддійські мотиви та образи у танській пейзажній ліриці…..….…......……97
РОЗДІЛ 3 ПРИРОДА ЯК ОСНОВНЕ ДЖЕРЕЛО ХУДОЖНІХ ОБРАЗІВ
У СЕМАНТИЧНОМУ ПРОСТОРІ ТАНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ:
ШКОЛА “ГІР І ВОД”……….…………………………...…………....121
3.1. Концепція простору та її генеза……………………………………………..121
3.2. Найхарактерніші образи, їх походження та своєрідність…………….……137
3.2.1. Образи природи на позначення часу………………………………………139
3.2.2. Символ птаха та його варіації….…………………………………...……..153
3.2.3. Архетипи небесних світил…………………….……………..…….………166
3.2.4. Вода як образ суму, уособлення жіночого начала тощо………..………...181
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………….199
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ……………………………………..205
ДОДАТКИ. Антологія китайської поезії (від найдавніших часів до доби
Тан (618-907) включно), яка також є матеріалом
дисертаційного вивчення………………………………...………….221
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|