Юрій Щербяк » Освітня доктрина Української Греко-Католицької Церкви та її впровадження в Україні (середина ХІХ - ХХ ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Освітня доктрина Української Греко-Католицької Церкви та її впровадження в Україні (середина ХІХ - ХХ ст.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2009 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
11.11.2023 |
|
Твір змінено: |
11.11.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.6 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – виявити та узагальнити основні тенденції розвитку
освітньої доктрини Української Греко-Католицької Церкви та етапи її впровадження
протягом досліджуваного періоду.
Основні завдання дослідження:
1. Виявити суспільно-політичні та соціокультурні передумови розвитку
освітньої доктрини Української Греко-Католицької Церкви; обгрунтувати
періодизацію та простежити еволюцію головних тенденцій розвитку теоретико-
методичних основ християнського виховання в досліджуваний період.
2. Виокремити і теоретично обґрунтувати концептуальні положення теорії й
практики морально-релігійного виховання, розроблені в процесі науково-
педагогічної діяльності духовенства в Галичині.
3. Розкрити специфіку роботи і зміст діяльності громадських організацій
релігійного спрямування, церковних братств та визначити можливості використання
їхнього досвіду в сучасних умовах.
4. Схарактеризувати особливості освітньо-виховної діяльності зарубіжних
релігійних центрів та організацій української діаспори.
5. Дослідити закономірності розвитку просвітницької роботи Української
Греко-Католицької Церкви у радянський період.
9
6. Проаналізувати освітні напрями діяльності Української Греко-Католицької
Церкви в умовах сучасного державотворчого процесу в Україні.
7. Обґрунтувати прогностичні аспекти творчого використання прогресивних
ідей національного досвіду просвітницької діяльності церкви в умовах
реформування української освітньої системи. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ................................................................................................................................ 3
РОЗДІЛ I
УКРАЇНСЬКА ГРЕКО-КАТОЛИЦЬКА ЦЕРКВА І НАЦІОНАЛЬНО-
КУЛЬТУРНЕ ВІДРОДЖЕННЯ УКРАЇНИ ЯК ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНА
ПРОБЛЕМА ..................................................................................................................... 17
1.1. Історіографія проблеми ............................................................................................ 17
1.2. Церква як релігійно-національна інституція ........................................................... 30
1.3. Суспільно-педагогічна діяльність митрополитів .................................................... 52
1.4. Просвітительська діяльність церкви ........................................................................ 78
Висновки до I розділу ..................................................................................................... 106
РОЗДІЛ II.
НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ДУХОВЕНСТВА
В ГАЛИЧИНІ ................................................................................................................. 110
2.1. Організаційно-педагогічні передумови підготовки священиків
до душпастирської діяльності ........................................................................................ 110
2.2. Вплив священиків на морально-релігійне виховання молоді .............................. 122
2.3. Зміст, форми і методи катехитичної діяльності священиків
у навчальних закладах .................................................................................................... 136
Висновки до IІ розділу .................................................................................................... 160
РОЗДІЛ ІІІ.
ДОСВІД МОРАЛЬНО-РЕЛІГІЙНОГО ВИХОВАННЯ ГАЛИЧАН У
ЦЕРКОВНИХ БРАТСТВАХ ТА МОЛОДІЖНО-РЕЛІГІЙНИХ
ОБ’ЄДНАННЯХ............................................................................................................. 164
3.1. Практика морально-релігійного виховання галичан у церковних братствах .... 164
3.2. Католицька Акція як чинник морально-релігійного виховання української
молоді ............................................................................................................................... 175
3.3. Зміст, форми і методи морально-релігійного виховання галицької молоді в
Марійських дружинах ..................................................................................................... 188
Висновки до IІІ розділу ................................................................................................... 202
РОЗДІЛ ІV
ОСВІТНЬО-ВИХОВНА ДІЯЛЬНІСТЬ УКРАЇНСЬКОЇ КАТОЛИЦЬКОЇ
ЦЕРКВИ В УМОВАХ ЕМІГРАЦІЇ ............................................................................ 204
4.1. Причини, проблеми і перспективи української еміграції як чинник
збереження національної ідентичності ......................................................................... 204
4.2. Особливості освітньо-культурної діяльності релігійних центрів
та організацій української діаспори .............................................................................. 217
4.3. Просвітительська діяльність патріарха Й. Сліпого .............................................. 251
Висновки до ІV розділу .................................................................................................. 266
РОЗДІЛ V.
ПРОСВІТНИЦЬКА РОБОТА УКРАЇНСЬКОЇ ГРЕКО-КАТОЛИЦЬКОЇ
ЦЕРКВИ В УРСР ........................................................................................................... 269
5.1. Розвиток богословської науки та шкільництва у період Другої світової
війни (1939-1945 рр.) ....................................................................................................... 269
5.2. Процес ліквідації Української Греко-Католицької Церкви: причини
і наслідки (1946-1953 рр.) ............................................................................................... 287
5.3. Активізація просвітницької діяльності “катакомбної” церкви в період
десталінізації (1954-1964 рр.) ......................................................................................... 304
5.4. Тоталітарно-атеїстична система та діяльність греко-католицької церкви
(1965-1991 рр.) як історико-педагогічна проблема ...................................................... 329
Висновки до V розділу .................................................................................................... 353
РОЗДІЛ VІ.
СУЧАСНА УКРАЇНСЬКА ГРЕКО-КАТОЛИЦЬКА ЦЕРКВА
В КОНТЕКСТІ ДЕРЖАВНОЇ ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ .................................... 358
6.1. Легалізація УГКЦ в контексті державно-церковних відносин в Україні .......... 358
6.2. Становлення та розвиток освітньої системи УГКЦ та її реалізація на
сучасному етапі .................................................................................................................... 372
Висновки до VІ розділу .................................................................................................. 394
ВИСНОВКИ.................................................................................................................... 399
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ .................................................................. 406
ДОДАТКИ ....................................................................................................................... 477
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|