Сергій Володимирович (історик) Савченко » Рецепція спадщини Київської Русі в Україні кінця ХVІ-ХVІІ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Рецепція спадщини Київської Русі в Україні кінця ХVІ-ХVІІ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2005 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
09.05.2024 |
|
Твір змінено: |
09.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.7 МБ)
|
|
Опис: |
Зважаючи на рівень розробки даної проблеми в історіографії та
актуальність її подальшого вивчення, метою дослідження є: комплексне
відтворення уявлень про Київську Русь, її історію, символи, конфесійно-
цивілізаційну ідентичність в українському суспільстві кінця ХУІ-ХУІІ ст.
4
Розв’язання цієї мети передбачає вирішення цілої низки конкретних
дослідницьких завдань:
Відтворити образ Давньої Русі, що постає на сторінках полемічних трактатів
православних авторів кінця ХУІ- ХУІІ ст.
Дослідити використання давньоруських символів у контексті культурно-
ідеологічних взаємин України та Росії.
Простежити особливості уявленнь про долю Русі у контексті функціонування
есхатологічних сподівань.
Вивчити специфіку висвітлення історії Давньої Русі в концептуальних
історичних синтезах (історіографічних пам’ятках).
Окреслити рецепцію Київської Русі в католицькій літературі. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП………………………………………………………………………. 3
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ ТА ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА
ДОСЛІДЖЕННЯ……………………………………………………………12
РОЗДІЛ 2. ”КИЇВСЬКА СПАДЩИНА” В ПРОЦЕСІ НАЦІОНАЛЬНОГО
ВІДРОДЖЕННЯ В УКРАЇНІ КІНЦЯ ХVI-ХVIІ СТОЛІТТЯ…………….49
1. Русь: історія, традиція, конфесійна ідентичність в православній
полемічній літературі………………………………………………………52
2. "Київська спадщина" у контексті українсько-російських взаємин…78
2.1. Образ московського світу в Україні: формування промосковських
настроїв у руському православному середовищі………………………….78
2.2. Київ та ”київська спадщина” в українській та російській історично-
ідеологічній традиції…………………………………………………………84
3. “Останні часи”: доля Русі у світлі есхатологічних сподівань………..96
4. Минуле Русі в історіографічних синтезах……………………………102
РОЗДІЛ 3. РУСЬКА ІСТОРІЯ, ТРАДИЦІЯ, ІДЕЯ В КАТОЛИЦЬКІЙ
ЛІТЕРАТУРІ ДОБИ РЕЛІГІЙНОЇ ПОЛЕМІКИ (КІНЕЦЬ ХVI-ХVIІ
СТОЛІТТЯ)…………………………………………………………………..128
1. Героїчний образ Давньої Русі в католицькій літературі: поза межами
релігійної полеміки…………………………………………………………..134
2.”Альтернативна” концепція історії Русі у працях католицьких та
уніатських письменників-полемістів………………………………………..142
ВИСНОВКИ……………………………………………………………………185
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ…………………195
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|