Лідія Сафонік » Буттєвість сенсу людського життя
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Буттєвість сенсу людського життя
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
08.11.2021 |
|
Твір змінено: |
10.11.2021 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.8 МБ)
|
|
Опис: |
Сафонік Лідія
Буттєвість сенсу людського життя : монографія /
Л. Сафонік. – Львів : ЛНУ імені Івана Франка, 2016. – 350 с.
Досліджено феномен сенсу життя в контексті соціально-антропологічного буття XX століття. Зазначено, що у час диференціації та подрібнення модерністського наративу процедури смислоконституювання. обумовлювані вербальним рефлексивним мисленням із залученням мовно-комунікативного та аргумен-таційного опосередкування, сприяють буттєвому закоріненню сенсу життя та розумінню його як інтегративної засади смислів людського буття. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Передмова ..................................................................................... 3
Розділ 1. Концептуальні та методологічні засади
аналізу смислів буття та сенсу життя ...................... 5
1.1. Теоретико-методологічні засади
категоріального аналізу простору сенсу .................. 5
1.2. Полеміка прибічників цілісності
та фрагментарності людського життя
як методологічне підґрунтя аналізу сенсу життя .... 13
1.3. “Сенс життя” та “смисли буття” – необхідність
наукового та мовного розрізнення .......................... 18
1.3.1. Сенсо-відчуття та сенсо-розуміння:
підстави розрізнення ..................................... 24
1.4. Сенс, смисл та значення: питання розрізнення ...... 31
1.4.1. Логіко-лінгвістичний аналіз сенсу,
смислу та значення ....................................... 31
1.4.2. Когнітивно-семіотичний аналіз
значення “sense” та “meaning ....................... 49
1.4.3. Гусерліанська теорія значення ...................... 60
1.5. Місце концепту “схильності
до спільного блага” у процесі
витворення дискурсу сенсо-розуміння .................... 67
Розділ 2. Онто-соціальне обумовлення
смислів буття та сенсу життя .................................... 78
2.1. Коріння смислів ....................................................... 78
2.2. Тілесність – місце буттєвих смислів
та передумова генерування життєвих сенсів.......... 84
2.3. Природа та механізми конституювання смислів .... 91
2.3.1. Простір смислів ............................................. 92
2.3.2. Парадоксальність смислів.............................. 97
2.3.3. Конституювання смислів ............................... 103
2.4. Значення мови у конституюванні
смислового простору ............................................... 110
2.5. Роль соціальних смислів у формуванні
структурних елементів комунікації ......................... 117
2.6. Інтегративна природа сенсу .................................... 124
2.7. Ціннісно-смисловий спосіб буттювання сенсу ........ 131
2.8. Мета та підсумок життя .......................................... 140
Розділ 3. Деструкція насилля, упокорення та знецінення
життя як умова конституювання смислів ............... 152
3.1. Декларативність метаоповідей ................................ 154
3.2. Дисциплінарна монотонність
як спосіб упокорення .............................................. 162
3.2.1. Насилля як спосіб розпорошення
смислів буття ................................................. 167
3.3. Критика Ф. Ніцше дискурсу знецінення життя ...... 174
3.4. Методологія деконструктивізму у спробі
зсуву метафізичної системи .................................... 185
Розділ 4. Дискурс сенсу життя в антропологічній традиції ...... 192
4.1. Компаративний аналіз розуміння сенсу життя
в антропологічній думці М. Шелера,
�. Гелена та Г. Плеснера ........................................... 192
4.2. Гайдеґерівська критика розуміння сенсу
життя антропологічною традицією .......................... 212
4.3. Кризовий стан сучасної антропології як наслідок
дискурсу етноцентричного домінування
та нав’язування смислів ........................................... 220
4.4. Інший як засада переусвідомлення
людинознавчої кризи ............................................... 229
4.4.1. Концептуалізація Іншого у філософії ............. 231
4.4.2. Діалогічне бачення природи інакшості .......... 237
4.4.3. Левінасова критика сенсо-розуміння
у фундаментальній онтології М. Гайдеґера .... 242
4.4.4. Інший як конститутивна структура
формування сенсо-розуміння
у постмодерній філософії ............................... 247
Розділ 5. Неусталеність людини у бутті
як ситуації невизначеності сенсо-розуміння ........... 251
5.1. Кризова доба як небезпека втрати сенсу життя ..... 251
5.2. Деструктивні способи буття як наслідок
смислової фрустрації ............................................... 258
5.3. Закорінення – тематично нашарований феномен... 263
5.4. Роль знекорінення в опорі метаоповідям ................. 272
5.5. Загрози соціального знекорінення (безґрунтів’я) ..... 281
Розділ 6. Трансформація сенсу життя
у сучасному соціальному просторі ............................ 290
6.1. Смислова мозаїчність людського буття .................... 290
6.2. Вплив соціальних зрушень в Україні
на процес конституювання сенсу життя ................. 298
6.3. Смисловий спосіб співіснування у-сенсі
в глобалізованому світі ............................................ 304
Післямова ...................................................................................... 315
Список використаної літератури ............................................... 318
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|