Петро Сабат » Історія зображення смерті у Візантійській іконографії на прикладі ікони «Розп’яття Господа Ісуса Христа»
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Історія зображення смерті у Візантійській іконографії на прикладі ікони «Розп’яття Господа Ісуса Христа»

Стаття
Розділ: Наукова
Твір додано: 30.09.2023
Твір змінено: 30.09.2023
Завантажити: pdf див. (601.3 КБ)
Опис: Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2020. – Вип. 152 (1).


У статті розкрито розуміння Церквою феномену людської смерті через візантійську іконографію, а зокрема на основі ікони “Розп’яття Господа Ісуса Христа”.

У публікації розкритий процес становлення і розвитку ікони “Розп’яття Господа Ісуса Христа” від символічного зображення до реального. Виявлено, що мініатюра Євангелія Раввули з VI століття стала своєрідним завершенням пошуку відповідної композиції для ікони “Розп’яття Господа Ісуса Христа”.

Автор вказує, що християнське мистецтво дуже поступово “відкривалось” тогочасному суспільству – неприховані зображення Розп’яття хоча й були відомі вже в V столітті, але набули значного поширення лише у VI-VII століттях.

У статті досліджено, що жоден елемент ікони “Розп’яття Господа Ісуса Христа” не говорить про відчай, лише про смуток і надію на Воскресіння. Зауважено, що символіка смерті і безпосереднє її зображення в іконі “Розп’яття Господа Ісуса Христа” спрямовані наголосити на відсутність смерті як такої, бо І.Христос її подолав.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.