Петро Сабат » Історія зародження ікони Стрітення Господнього та її богословський вимір
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Історія зародження ікони Стрітення Господнього та її богословський вимір
Стаття
|
|
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
30.09.2023 |
|
Твір змінено: |
30.09.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(645.8 КБ)
|
|
Опис: |
Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2020. – Вип. 156 (5).
В публікації доведено, що ікона Стрітення Господнього відображає подію принесення Ісуса до Єрусалимського храму на сороковий день (та зустріч Його із праведним Семеоном та пророчицею Анною), що міститься описана в Євангелії від Лк. 2, 22-40.
У статті висвітлений розвиток композиційного формування ікони Стрітення Господнього протягом першого тисячоліття в Церкві. Досліджено, що найдавніша збережена ікона Стрітення Господнього походить з середини V cт. Підкреслено, що ікона Стрітення Господнього остаточно сформувалася в IX–X ст. Виявлено, що в Україні найдавніша збережена ікона походить із фресок XII століття Кирилівської церкви (м. Києва).
У праці розкрито, в який спосіб пишучи ікону Стрітення Господнього іконописці передавали у своїх іконографічних образах події, які описані в Євангелії від Лк. 2, 22-40. Вказано, що особливістю ікони Стрітення Господнього є збереження єдності між намальованим на іконі з сказаним в Євангеліє від Лк. 2, 22-40 і поданим в літургійних текстах даного свята.
Підкреслено, що в українських церквах Київської традиції в сьогоденні можна зустріти у храмах в іконостасі ікону Стрітення Господнього. Наголошено, що під час свята Стрітення Господнього (15 лютого) на утрені вона виставляється на анолої (чи тетраподі) для почитання вірним. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|