Петро Сабат » Історія повстання ікони Різдва Пресвятої Богородиції та її богословський вимір
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Історія повстання ікони Різдва Пресвятої Богородиції та її богословський вимір
Стаття
|
|
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
30.09.2023 |
|
Твір змінено: |
30.09.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(865.1 КБ)
|
|
Опис: |
Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2020. – Вип. 154 (3).
В публікації доведено, що ікона Різдва Пресвятої Богородиці відображає подію народження матері Божої, яка міститься описана в писаннях святих отців, а також апокрифічних джерелах, як Протоєвангелії Якова, Євангелії Псевдо-Матея та інших.
У статті висвітлений розвиток композиційного формування ікони Різдва Пресвятої Богородиці протягом першого тисячоліття в Церкві. Досліджено, що найдавніша збережена ікона Різдва Пресвятої Богородиці походить з VI cт. Виявлено, що в Україні найдавніша збережена ікона Різдва Пресвятої Богородиці походить із фресок собору Софії Київської.
У праці розкрито, в який спосіб пишучи ікону Різдва Пресвятої Богородиці іконописці передавали у своїх іконографічних образах апокрифічні події, та які символічні засоби для цього використовували. Вказано, що особливістю ікони Різдва Пресвятої Богородиці є збереження єдності між намальованим на іконі з сказаним у апокрифічних джерелах і оспівуваним в літургійних текстах даного свята.
Підкреслено, що в українських церквах Київської традиції в сьогоденні можна зустріти у храмах в іконостасі ікону Різдва Пресвятої Богородиці. Наголошено, що під час свята Різдва Пресвятої Богородиці (21 вересня) на утрені вона виставляється на анолої (чи тетраподі) для почитання вірним. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|