Юлія Сабадаш » Гуманізм як феномен італійської культури: традиції та сучасний стан
|
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Гуманізм як феномен італійської культури: традиції та сучасний стан
Дисертація
|
|
|
| Написано: |
2009 року |
|
| Розділ: |
Наукова |
|
| Твір додано: |
03.05.2024 |
|
| Твір змінено: |
01.12.2025 |
|
| Завантажити: |
pdf
див.
(2.4 МБ)
|
|
| Опис: |
Мета і завдання дослідження. Мета дослідження – дослідити становлення, розвиток й теоретичні трансформації ідей гуманізму в італійській культурі.
Відповідно до мети визначено такі завдання:
– відтворити динаміку руху гуманістичних ідей: від класичної моделі доби Відродження до кінця ХХ – початку ХХІ ст.;
– визначити естетичне підґрунтя гуманістичного світоставлення в умовах другої половини ХV–ХVІ ст.;
– проаналізувати процес деформації «класичного» гуманізму і становлення концепції «еклектичного гуманізму»;
– дослідити еволюцію гуманістичних ідей доби бароко і класицизму;
– охарактеризувати специфіку інтерпретації гуманізму в умовах руху Рисорджименто;
– аргументувати культуротворчу функцію веризму як новий етап у розвитку гуманістичної традиції;
– відтворити процес формування ідей антигуманізму в умовах початку ХХ ст.;
– показати гуманістичне підґрунтя неореалістичного кіно;
– з’ясувати специфіку авторських концепцій А.Банфі, А.Грамші, Б.Кроче в контексті динаміки гуманістичних ідей;
– визначити місце концепції «Нового гуманізму» А.Печчеї в культуротворчих процесах другої половини ХХ ст.;
– систематизувати теоретико-практичний досвід Умберто Еко;
– представити творчо-пошукову діяльність Умберто Еко як культуролога, естетика і етика в контексті утвердження гуманістичного світобачення. |
|
| Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ..... 4
РОЗДІЛ І. СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ІТАЛІЙСЬКОЇ МОДЕЛІ ГУМАНІЗМУ ..... 15
1.1. До визначення поняття «гуманізм» ..... 15
1.2. Відродження в Італії XIV – початку XV ст. ..... 31
1.3. Естетичне підґрунтя гуманістики Високого Відродження: друга половина XV – XVI ст. ..... 49
РОЗДІЛ ІІ. ЕВОЛЮЦІЯ ГУМАНІСТИЧНИХ ІДЕЙ ..... 76
2.1. Маньєризм як «еклектичний гуманізм»: ренесансні процеси в умовах кінця XVI ст. ..... 77
2.2. Від маньєризму до бароко і класицизму ..... 97
РОЗДІЛ ІІІ. ГУМАНІСТИЧНІ ВИМІРИ ІТАЛІЙСЬКОЇ КУЛЬТУРИ XIX – ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТЬ ..... 116
3.1. Рисорджименто: гуманізм національно-визвольного, демократичного руху ..... 116
3.2. Веризм: гуманізм життєвої правди ..... 143
3.3. Суперечності розвитку італійської культури кінця ХІХ – початку ХХ ст. ..... 158
РОЗДІЛ IV. ТЕОРЕТИКО-ПРАКТИЧНИЙ ПАРИТЕТ ІТАЛІЙСЬКОЇ КУЛЬТУРИ XX СТОЛІТТЯ ..... 181
4.1. Гуманізм італійського кіно: неореалізм ..... 181
4.2. Гуманізм у контексті авторських концепцій: Б.Кроче, А.Банфі, А.Грамші ..... 197
4.3. «Новий гуманізм» Ауреліо Печчеї ..... 226
РОЗДІЛ V. УМБЕРТО ЕКО ЯК ВИРАЗНИК ГУМАНІСТИЧНИХ ТРАДИЦІЙ ІТАЛІЙСЬКОЇ КУЛЬТУРИ ..... 241
5.1. Життєвий та творчий шлях Умберто Еко ..... 241
5.2. Літературна діяльність як концентрація гуманістичної традиції ..... 262
РОЗДІЛ VІ. КУЛЬТУРОЛОГІЧНІ, ЕСТЕТИЧНІ ТА ЕТИЧНІ ПОГЛЯДИ У.ЕКО ..... 296
6.1. Культурологічні та естетичні розвідки Умберто Еко: від теорії до літературної практик ..... 296
6.2. Людські цінності у творчості Умберто Еко ..... 316
6.3. Гуманістична спрямованість громадської діяльності Умберто Еко ..... 332
ВИСНОВКИ ..... 351
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ..... 358
|
|
|
|
| |
|
Відгуки читачів:
|
| |
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
| |
|
|
| |