Ірина Руснак » Художня модифікація національної історіософії в прозі Уласа Самчука
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Художня модифікація національної історіософії в прозі Уласа Самчука
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2007 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
14.05.2024 |
|
Твір змінено: |
14.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – комплексно осмислити художню історіософію У.
Самчука в межах філософсько-історичних, культурологічних і мистецьких
традицій, дослідити особливості втілення історіософських ідей у художніх,
публіцистичних і літературно-критичних текстах письменника.
Реалізація поставленої мети передбачає розв’язання таких завдань:
– подати теоретичний огляд літературознавчих праць, у яких за
предмет дослідження обрано історіософію письменника;
– з’ясувати іманентну суть поняття „художня історіософія”,
розглянути його як специфічне літературне явище, спричинене умовами
суспільно-історичного й індивідуально-авторського характеру;
– розкрити джерела й концептуальні аспекти художньої історіософії У.
Самчука в межах традиціоналістської естетики й творчості вісниківців;
– осмислити естетичний модус художньої історіософії прозаїка;
7
– охарактеризувати внесок У. Самчука до процесу оновлення
реалістичного роману, довести, що історіософічність є результатом
інтелектуалізації й модернізації його прози;
– виявити особливості поетикальної й ідейно-естетичної реалізації
історіософських ідей у художній прозі митця;
– дослідити концептуальний історіософський космос У. Самчука як
етноконсолідуючий феномен і його актуальність для сучасної української
культури. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ………………………………………………………………………..3
Розділ 1. Художня історіософія як специфічне літературне явище.
1.1. Теоретичні засади художньої історіософії………………………....12
1.2. Джерела художньої історіософії Уласа Самчука………………….28
1.3. Образ-концепт України у творчості письменника………………...49
2
1.4. Основні аспекти художньої історіософії митця…………………...56
Розділ 2. Естетичний модус художньої історіософії Уласа Самчука.
2.1. Роль культури й мистецтва в історіогенезі нації. Феномен
авангардизму в інтерпретації письменника……………………………………79
2.2. Ідейність літератури як фактор активізації національної свідомості
й державотворчих процесів……………………………………………………..99
2.3. Модернізований реалізм Уласа Самчука…………………………118
Розділ 3. Доля України на тлі історичного часу.
3.1. Художнє втілення подієвості й антропологічної обумовленості
історії……………………………………………………………………………132
3.2. Історіософська концепція російської революції. ………………..145
3.3. Історіософська сутність української революції й української
влади…………………………………………………………………………….168
3.4. Війна як драматичний досвід епохи………………………………172
3.5. Художня візія тоталітарної дійсності……………………………..216
3.6. Феномен малоросійства в інтерпретації Уласа Самчука………...245
Розділ 4. Історія як укоріненість. Специфіка українського образу світу
в творчості Уласа Самчука.
4.1. Історичне буття України в ракурсі трансформацій географічного
простору. ……………………………………………………………………….265
4.2. Міф „української Америки” як інтегруючий фактор національної
ідентичності…………………………………………………………………….295
4.3. Структурні елементи національного образу світу………………..308
Загальні висновки……………………………………………………...372
Список використаних джерел………………………………………...382
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|