Григорій Рудий » Періодика України як об‘єкт джерелознавчого дослідження української культури (1917−1920 рр.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Періодика України як об‘єкт джерелознавчого дослідження української культури (1917−1920 рр.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2004 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
11.05.2024 |
|
Твір змінено: |
11.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(3 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження полягає в тому, щоб на підставі
виявлення та джерелознавчого аналізу газетної періодики України 1917–
1920 рр. з’ясувати її інформативні можливості для вивчення культурного
життя українського народу. Для реалізації цієї мети автор поставив такі
головні завдання:
проаналізувати стан вивчення проблеми у вітчизняній та
зарубіжній історіографії, з’ясувати теоретичні й методологічні
аспекти дослідження преси як масового історичного джерела;
13
встановити загальний джерельний масив газетної періодики
1917–1920 рр., дати її джерелознавчу характеристику,
експертну оцінку, провести її кореляційний, контент-аналіз;
дослідити на підставі газетних публікацій діяльність
Центральної Ради, Гетьманату, Директорії УНР, уряду УСРР у
становленні української вищої школи і науки;
визначити інформаційний потенціал преси для дослідження
початкової і середньої освіти в Україні;
схарактеризувати за результатами джерелознавчого та контент-
аналізу газетної періодики мовну політику в Україні;
висвітлити особливості відображення в пресі літературного
процесу, діяльності українських письменників за тогочасних
умов;
розкрити основні тематичні блоки публікацій з проблем
національного мистецтва;
виявити і систематизувати у масиві газетних публікацій
інформацію про форми і методи діяльності товариства
“Просвіта” та його роль у національному відродженні, участь у
ньому української інтелігенції;
дати кількісну та якісну характеристику матеріалів періодики
про витоки та засади формування пам’яткоохоронної політики
в Україні;
з’ясувати основні аспекти видавничої справи, особливості
функціонування друкованого слова за цензурних умов;
на основі джерельного аналізу газетної періодики зазначеного
періоду сформулювати пропозиції щодо подальшого вивчення
преси як важливого історичного джерела з проблем
національної культури. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
СПИСОК СКОРОЧЕНЬ ............................................................................... 4
ВСТУП .......................................................................................................... 9
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ ТА ДЖЕРЕЛА .......................................... 19
1.1. Історіографія проблеми ............................................................... 19
1.2. Джерельна база дослідження ...................................................... 30
РОЗДІЛ 2. МЕТОДОЛОГІЯ І МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ
ПЕРІОДИКА ЯК ІСТОРИЧНЕ ДЖЕРЕЛО. ................................... 45
2.1. Методологічні та методичні аспекти дослідження.................... 45
2.2. Газетна періодика 1917−1920 рр. – об’єкт джерелознавчого,
кореляційного, контент-аналізу, експертної оцінки. ........................ 74
Висновки до розділу 2. ..................................................................... 110
РОЗДІЛ 3. ПРЕСА ЯК ДЖЕРЕЛО ДОСЛІДЖЕННЯ ОСВІТИ І
НАУКИ ............................................................................................. 111
3.1. Початкова і середня освіта: зміст і форми ............................... 111
3.2. Становлення української вищої школи і науки ...................... 156
Висновки до розділу 3. ..................................................................... 186
РОЗДІЛ 4. РОЗВИТОК УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ (В
ОЦІНЦІ ПУБЛІЦИСТИКИ) .......................................................... 188
4.1. Мовна політика в Україні: набуття українською мовою
державного статусу .......................................................................... 188
4.2. Відображення літературного процесу у періодичних
виданнях.....................................................................................................214
3
Висновки до розділу 4. ..................................................................... 235
РОЗДІЛ 5. ПРОБЛЕМИ ПРОСВІТНИЦТВА І МИСТЕЦТВА У
ВИСВІТЛЕННІ ГАЗЕТНОЇ ПЕРІОДИКИ .................................... 237
5.1. Розвиток національного мистецтва: підсумок якісного та
кількісного аналізу ........................................................................... 237
5. 2. Осередки “Просвіта” та їх роль у національно-державному та
культурному відродженні ................................................................ 273
5.3. Пам’яткоохоронна політика в Україні: витоки та засади
формування ....................................................................................... 302
5. 4. Видавнича справа в Україні ..................................................... 332
Висновки до розділу 5. ..................................................................... 357
ВИСНОВКИ ............................................................................................. 359
СПИСОК ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ ................................................... 372
ДОДАТОК А. Газети України 1917–1920 рр. (за фондами Національної
бібліотеки України імені В.І. Вернадського та Науково-довідкової
бібліотеки центрального державного архіву вищих органів влади та
управління України) ........................................................................... 452
ДОДАТОК Б. Газети України 1917–1920 рр. (піддані контент-
аналізу) ...................................................................................................... 539
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|