Наталія Ротар » Діяльність українських національно-демократичних урядів в галузі освіти (1917-1920 рр.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Діяльність українських національно-демократичних урядів в галузі освіти (1917-1920 рр.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
1996 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
05.05.2024 |
|
Твір змінено: |
05.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Тому, метою даного дослідження є розкриття принципів
та напрямів діяльності перших українських національно-демократичних
урядів по створенню національної системи освіти, форм і методів, які
застосовувалися при цьому місцевими органами управління освітою України
у 1917-1920 рр. Відповідно до зазначеної мети автор ставить такі завдання:
- проаналізувати конструктивну діяльність перших українських урядів
у галузі організації нової системи освіти за обставин революційного зламу
імперсько-колоніального державного апарату;
- відтворити та систематизувати основні ідеї концепції єдиної школи,
що розроблялася і втілювалася в життя впродовж 1917-1920 рр.,
обгрунтувати необхідність першочергового реформування й українізації
початкової освіти. Базуючись на архівних джерелах, дослідити динаміку
розвитку української початкової школи, виявити особливості українізації
шкільної справи в окремих губерніях України;
- охарактеризувати стан і розвиток середньої загальноосвітньої та
спеціальної школи. Визначити чинники і напрями розвитку цих навчальних
закладів у період демократичних перетворень, особливу увагу при цьому
звернути на політику реформування середньої педагогічної освіти;
- дослідити ступінь українізації дореволюційної мережі вищих навчальних закладів, історію становлення і розвитку вищої національної освіти;
- узагальнити історичний досвід реформування освіти впродовж 1917-
1920 рр. та сформулювати рекомендації щодо його використання в сфері
політичної, науково-дослідної та педагогічної діяльності на сучасному етапі
національного державотворення. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ............................................................................................................................. 3
І. Політика і практика українських національно-демократичних урядів у
галузі початкової освіти: .......................................................................................... 21
§ 1. Розробка концепції реформи початкової освіти. ........................................ 23
§ 2. Становлення та розвиток української національної початкової
школи...................................................................................................................... 45
ІІ. Основні напрями реформування середньої освіти в Україні 1917-го -
1920-го рр................................................................................................................... 64
§ 1. Місце і роль гімназій та реальних училищ у проекті єдиної
української школи. ................................................................................................ 65
§ 2. Реформування середніх педагогічних навчальних закладів як одна
з умов створення національної системи освіти.................................................. 82
§ 3. Проблеми розвитку середньої професійної освіти в Україні у
1917-1920 рр........................................................................................................... 94
ІІІ. Проблеми організації національної вищої освіти в діяльності перших
українських урядів: ................................................................................................. 107
§ 1. Спроби українізації дореволюційної мережі вузів
у 1917-1920 рр...................................................................................................... 108
§ 2. Відкриття нових вищих навчальних закладів та створення системи
української національної вищої освіти............................................................. 127
Висновки. ................................................................................................................. 156
Додатки..................................................................................................................... 162
Примітки. ................................................................................................................. 171
Список використаних джерел і літератури........................................................... 209
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|