Тетяна Ройко » Історико-теоретична реконструкція гносеологічних засад ціннісно-оцінкового пізнання в проекті «наукової соціології» Б. Кістяківського
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Історико-теоретична реконструкція гносеологічних засад ціннісно-оцінкового пізнання в проекті «наукової соціології» Б. Кістяківського
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2009 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
07.02.2025 |
|
Твір змінено: |
07.02.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Метою роботи є: теоретично відтворити основні пізнавальні елементи
проекту «наукової соціології» Б.Кістяківського як засади
загальнотеоретичного механізму здіснення ціннісно-оцінкового пізнання та
обґрунтувати спосіб трансляції цього механізму на методичний рівень
Відповідно до поставленої мети дослідження виокремлено ряд завдань:
1. Розкрити плюралістичний характер соціологічної концепції
Б.Кістяківського;
2. Виявити основні гносеологічні та понятійно-категоріальні засади
ціннісно-оцінкового пізнання в концепції «наукового ідеалізму»
Б.Кістяківського;
6
3. Реконструюючи поняття «ідеалу» та категорії «належне», «необхідне»,
«спільне», «ідеальне» в методологічній концепції Б.Кістяківського,
представити їх як базовий понятійний інструмент ціннісно-оцінкового
пізнання;
4. Вдосконалити структуру загального механізму ціннісно-оцінкового
пізнання за рахунок нових елементів та розкрити їх гносеологічну
спроможність. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………..3
РОЗДІЛ I Плюралістична спрямованість проекту «наукової
соціології» Б.Кістяківського…………………………………………………...9
1.1. Ступінь наукового опрацювання проекту «наукової соціології»
Б.Кістяківського в соціологічній науці………….………………………………9
1.2. Б.Кістяківський про шляхи подолання методологічної кризи в
соціальних науках наприкінці ХІХ - початку ХХст…………………………...17
1.3. Міждисциплінарна основа теоретико-методологічної концепції
Б.Кістяківського……….........................................................................................53
Висновки до першого розділу……………………………………............82
РОЗДІЛ II Понятійно-категоріальні засади ціннісно-оцінкового
пізнання у концепції «наукового ідеалізму» Б.Кістяківського…………..86
2.1. Ідеал як особливе поняття та пізнавальний інструмент …………..86
2.2. Категорія «належне» як вихідний принцип дослідження соціальних
явищ в ракурсі ціннісного підходу……………………………..........................94
2.3. Значення аксіології неокантіанства для формування ціннісного
підходу Б.Кістяківського………….…………………………………….……..106
Висновки до другого розділу…………………………………...………122
РОЗДІЛ ІІІ Гносеологічна особливість ціннісно-оцінкового
пізнання в соціології……………………………………………………….....125
3.1. Проблемні аспекти ціннісно-оцінкового знання в соціальному
пізнанні………………………………………………………………………….125
3.2. Оцінювання як спосіб реалізації ціннісного відношення в
соціологічному пізнанні…………………………………..……………………139
3.3. Роль категорії ідеалу в ціннісно-оцінковому пізнанні……….......153
3.4. Структурні елементи оцінкового пізнання і знання……………...161
Висновки до третього розділу…………………………………………..174
ВИСНОВКИ…………………………………………………….............177
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………….179
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|