Ольга Рябченко » Повсякденне життя студентів радянської України (1921–1936 рр.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Повсякденне життя студентів радянської України (1921–1936 рр.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
23.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.6 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягала у тому, щоби на основі комплексного аналізу
джерел та сучасних методів історичного дослідження об’єктивно
проаналізувати особливості повсякденного життя студентів радянської
України у 1920–30-ті рр.
Для реалізації мети вирішувалися наступні дослідницькі завдання:
– з’ясувати документальні підстави дослідження історії повсякденного
життя студентів радянської України 1921–36 рр., класифікувати
віднайдені джерела та визначити їх інформативні можливості для
аналізу та інтерпретації процесів ідентифікації та самоідентифікації як
регуляторів й одночасно каталізаторів різних сторін повсякденності
студентів;
– дослідити основний зміст і суперечності політики пролетаризації;
9
– виявити основні стратегії поведінки, які використовували усі категорії
молоді для вступу до вишів та адаптації до нових вимог;
– проаналізувати елементи «Я-образу» студентів, що визначали вчинки
студентської молоді у контексті соціальних взаємозв’язків з іншими
людьми та були джерелом мотивації її діяльності;
– встановити основні критерії конструювання молоддю пролетарської
ідентичності як необхідної умови для отримання вищої освіти;
– виявити особливості та форми протестної поведінки студентів щодо
політики радянської влади в різних сферах життєдіяльності
суспільства;
– визначити основні завдання та природу чисток студентського складу;
– диференціювати студентство за типами життєвих стратегій;
– дослідити характерні особливості організації навчального процесу у
вищих начальних закладах, методи впливу на підвищення якості
навчання пролетарської молоді та ставлення студентів до навчання;
– охарактеризувати методи протистояння «нового студентства» «старій
професурі»;
– проаналізувати зміни в настроях та реакції професури на політику
більшовиків стосовно вищої школи;
– дослідити вплив індивідуальності провідних викладачів, їхньої
навчальної та наукової діяльності на становлення світогляду студентів;
– дослідити рівень матеріального забезпечення студентів, умови та
специфіку їхнього побуту;
– розкрити особливості та контрасти дозвілля студентів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕЛІК СКОРОЧЕНЬ ТА АБРЕВІАТУР……………………………………..3
ВСТУП…………………………………………………………………………..…5
РОЗДІЛ I ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛА, МЕТОДОЛОГІЯ І МЕТОДИ
ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Стан наукової розробки проблеми..………...…………..………….………14
1.2. Аналіз джерельної бази………………………………...…………….……..36
1.3. Методологія і методи дослідження……………..…….…………....……...52
РОЗДІЛ ІІ СТУДЕНТСТВО – ОБ’ЄКТ ТА СУБ’ЄКТ
СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНОЇ ПОЛІТИКИ БІЛЬШОВИКІВ
2.1. Політика пролетаризації і соціально-демографічна характеристика
студентів……………………….....................................................................65
2.2. Конструювання студентами пролетарської ідентичності………………104
2.3. Студентство в ідеологічних кампаніях
і соціально-економічних перетвореннях………….……………….…….129
РОЗДІЛ ІІІ РАДЯНСЬКЕ СТУДЕНТСТВО: ДОСВІД ІСТОРИЧНОЇ
РЕКОНСТРУКЦІЇ СОЦІАЛЬНОЇ ГРУПИ
3.1. «Колишні» у студентському середовищі………………………………..149
3.2. Чистки студентського складу вищих навчальних закладів…………….165
3.3. Форми повсякденного протесту студентів……………………………...200
3.4. Політика влади в оцінках і творчості студентів………………………..222
РОЗДІЛ ІV АКАДЕМІЧНА ПОВСЯКДЕННІСТЬ
4.1. Організація навчального процесу та академічне життя у вишах…...…..235
4.2. Стосунки «нового» студентства і професорсько-викладацького
складу………………………………………………………………………267
РОЗДІЛ V РІВЕНЬ ТА СТИЛЬ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ
5.1. Матеріальне забезпечення ………………………….……………….....…290
5.2. Харчування …………………………………. ………………………….....310
5.3. Житлове питання……………………….……………………………….....328
5.4. Контрасти дозвілля студентів………………………………………….…345
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….365
ДОДАТКИ …………………………………………………………..………..376
СПИСОК ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ…………………………………………..381
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|