Наталія Радченко » Еволюція репрезентації кримськотатарського народу в українських шкільних підручниках
|
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Еволюція репрезентації кримськотатарського народу в українських шкільних підручниках
Стаття
|
|
|
| Розділ: |
Наукова |
|
| Твір додано: |
04.11.2025 |
|
| Твір змінено: |
04.11.2025 |
|
| Завантажити: |
pdf
див.
(269 КБ)
|
|
| Опис: |
Сумський історико-архівний журнал. №XLIV. 2025
Дослідження спрямоване на аналіз змін у репрезентації історії кримськотатарського народу в українських шкільних підручниках з історії після 2014–2016 років, а також виявлення тенденцій до подолання негативних стереотипів та інтеграції кримськотатарської тематики в загальноукраїнський історичний наратив. Вивчено підручники для учнів 5–11 класів, проаналізовано роботи відомих авторів та проведено дискурсивний аналіз. Дослідження виявило позитивну динаміку у висвітленні історії кримськотатарського народу, зокрема в контексті трагічних подій, таких як депортація 1944 року, а також в аспектах, пов՚язаних із державотворчими прагненнями, внеском у дисидентський рух та сучасними викликами. Сучасні підручники поступово переходять до більш об’єктивного висвітлення історичних фактів, інтегруючи тематику кримських татар у спільний національний наратив. Це дозволяє не лише подолати попередні стереотипи, а й забезпечити глибше розуміння взаємодії між українцями та кримськими татарами в різні історичні періоди. Основні тенденції включають перегляд наративів, визнання внеску кримськотатарського народу в українське суспільство, а також боротьбу з імперськими стереотипами, що актуалізувалося після анексії Криму у 2014 році. |
|
|
|
| |
|
Відгуки читачів:
|
| |
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
| |
|
|
| |