Оксана Радавська » «Поетика вогню»: експресіоністський стиль французької воєнної прози
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
«Поетика вогню»: експресіоністський стиль французької воєнної прози
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
12.04.2017 |
|
Твір змінено: |
12.04.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.5 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи – застосувати концепцію Г. Башляра «поетика вогню» для
дослідження експресіоністського стилю, виявити роль архетипу вогню у
формуванні експресіоністського стилю на матеріалі французької прози про
Першу світову війну.
Мета передбачає виконання таких завдань:
• окреслити сучасний стан теорії експресіонізму;
• концепцію «поетика вогню» Г. Башляра показати як методологію для
вивчення експресіонізму, розглянути творчий процес в аспекті «поетики вогню»;
• проаналізувати науково-критичну рецепцію роману А. Барбюса «Вогонь»,
актуалізувати питання стильової ідентифікації твору, аргументувати образ
вогню як домінантний архетип у романі, проаналізувати засоби експресивного
вираження в романі А. Барбюса, виявити їх диспозицію щодо експресіоністського
стилю;
• дослідити стиль роману Л.-Ф. Селіна «Подорож на край ночі», проаналізувати
засоби експресії в романі; установити його зв’язок з експресіонізмом;
• умотивувати приналежність роману Ж. Жіоно «Велика отара» до
експресіонізму;
• на основі прикладів з історії німецького, французького, українського,
російського експресіонізму здійснити типологічне узагальнення;
• розмежувати реалізм, натуралізм, експресіонізм у зображенні війни
(романи Ж. Жіоно «Велика отара» й Р. Доржелеса «Дерев’яні хрести»);
• зробити висновки щодо місця архетипу вогню в експресіоністському
стилі. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ....................................................................................................................... 3
РОЗДІЛ 1. МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ТЕОРІЇ ЕКСПРЕСІОНІЗМУ......... 13
1.1. Питання експресіонізму в сучасному літературознавстві................... 13
1.2. «Поетика вогню» Г. Башляра як методологічний критерій ................ 32
Висновки до І розділу..................................................................................... 49
РОЗДІЛ 2. ЕКСПРЕСІОНІСТСЬКА ПОЕТИКА ФРАНЦУЗЬКОЇ ПРОЗИ
ПРО ПЕРШУ СВІТОВУ ВІЙНУ ........................................................................... 51
2.1. Рецепція роману А. Барбюса «Вогонь» ................................................. 53
2.2. Поетика роману А. Барбюса «Вогонь».................................................. 61
2.3. Тотальний негативізм у зображенні подій війни: роман Л. Ф. Селіна
«Подорож на край ночі» ......................................................................... 93
2.4. Поетика роману «Подорож на край ночі»........................................... 108
Висновки до ІІ розділу.................................................................................. 118
РОЗДІЛ ІІІ. ТИПОЛОГІЯ ЕКСПРЕСІОНІЗМУ ................................................ 120
3.1. «Вогонь» А. Барбюса, «Червоний сміх» Л. Андреєва, «Поза межами
болю» О. Турянського (типологія засобів)......................................... 120
3.2. Експресіоністський стиль роману Ж. Жіоно «Велика отара»........... 139
3.3. Реалізм і натуралізм у зображенні війни в романі Р. Доржелеса
«Дерев’яні хрести»................................................................................ 162
Висновки до ІІІ розділу ................................................................................ 175
ВИСНОВКИ .......................................................................................................... 178
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ ...................................................................................... 183
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|