Роман Пикалюк » Синергетика модальностей мовно-системної організації художньої прози Івана Багряного
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Синергетика модальностей мовно-системної організації художньої прози Івана Багряного
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2012 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
04.05.2024 |
|
Твір змінено: |
04.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації – встановлення закономірностей вербалізації категорії
модальності як компонента складної відкритої нелінійної системи художнього
твору, визначення її ролі в процесі самоорганізації мовної системи в художніх
прозових творах Івана Багряного.
Досягнення поставленої мети передбачає розв’язання таких завдань:
1) обґрунтувати теоретичні засади розуміння художнього твору й ідіолекту
письменника як складних відкритих нелінійних систем, у яких наявні процеси
самоорганізації; окреслити значення модальності як системотворчого чинника;
2) встановити механізми кореляції модальності як домінанти авторського
ідіолекту та закономірностей внутрішньотекстової динаміки;
3) проаналізувати мовні засоби вираження модальностей в ідіолекті
І. П. Багряного, встановити самоорганізаційні механізми їхньої реалізації у
творах;
4) встановити параметри порядку формування модальних значень у тексті,
визначити механізми такого впливу;
5) розкрити принцип бінарності у внутрішньотекстовій організації
модальних значень в ідіолекті письменника, встановити його зв’язок із
ментальною сферою автора. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕЛІК ТЕРМІНІВ .................................................................................................. 4
ВСТУП ......................................................................................................................... 7
РОЗДІЛ 1. СИНЕРГЕТИЧНІ МЕХАНІЗМИ ВЗАЄМОДІЇ МОДАЛЬНИХ
КОМПОНЕНТІВ ТА ЇХ РЕАЛІЗАЦІЯ В ХУДОЖНІЙ ПРОЗІ І. П. БАГРЯНОГО
.................................................................................................................................... 13
1.1. Синергетична парадигма лінгвістичних досліджень тексту ......................... 13
1.2. Поняття модальності у філософській логіці та лінгвістиці .......................... 19
1.3. Модальність речення та модальність тексту ................................................. 25
1.4. Синергетичні процеси в модальній сфері художнього твору та ідіолекту
письменника ........................................................................................................... 33
1.5. Темпоритм як регулятор самоорганізаційних процесів у художньому творі
................................................................................................................................. 39
1.6. Принципи поєднання модальних елементів у прозовому художньому творі
................................................................................................................................. 51
1.7. Специфіка взаємодії концептуальної та модальної сфер у художньому
тексті ....................................................................................................................... 67
Висновки до розділу 1 ........................................................................................... 77
РОЗДІЛ 2. ПАРАМЕТРИ ПОРЯДКУ В ОРГАНІЗАЦІЇ МОДАЛЬНОЇ СФЕРИ
ІДІОЛЕКТУ І. П. БАГРЯНОГО ................................................................................ 79
2.1. Позажанрові параметри порядку організації модальної сфери ідіолекту
І. П. Багряного ........................................................................................................ 80
2.1.1. Принцип повтору як універсальний параметр порядку організації
інформаційної структури тексту ........................................................................ 80
2.1.2. Вплив концептуальної сфери на характер реалізації модальних значень
............................................................................................................................. 97
2.2. Жанрові параметри порядку в організації модальної сфери ідіолекту
І. П. Багряного ...................................................................................................... 113
2.2.1. Обсяг твору ............................................................................................. 113
3
2.2.2. Зв’язок жанрових і тематичних закономірностей з мовними засобами
вираження модальних значень у прозових творах Івана Багряного .............. 121
РОЗДІЛ 3. ПРИНЦИП БІНАРНОСТІ В СИНЕРГЕТИЧНІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ
МОДАЛЬНОЇ СФЕРИ ІДІОЛЕКТУ І. П. БАГРЯНОГО ....................................... 129
3.1. Бінарна структура елементів модальної сфери ідіолекту письменника як
чинник динамічних процесів ............................................................................... 129
3.1.1. Роль бінарних структур у забезпеченні симетрії в модальній сфері
ідіолекту письменника ..................................................................................... 131
3.1.2. Мовні й текстові засоби реалізації бінарних структур у художній прозі
І. П. Багряного................................................................................................... 142
3.2. Опозитивність – системотворча ознака ідіолекту І. П. Багряного ............. 147
3.2.1. Опозитивність як домінантна риса організації концептуальної сфери
ідіолекту І. П. Багряного .................................................................................. 148
3.2.2. Заперечні мовні конструкції – засіб творення опозитивності в системі
модальних значень ............................................................................................ 158
ВИСНОВКИ ............................................................................................................ 172
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ................................................................ 177
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|