Віра Просалова » Празька літературна школа: текст, контекст, інтертекст
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Празька літературна школа: текст, контекст, інтертекст
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2005 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
13.04.2025 |
|
Твір змінено: |
14.04.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета роботи полягає в з’ясуванні:
• цілісності творчого доробку письменників Празької літературної школи;
• конотацій, що виникають при входженні тексту в контекст школи;
• творчої еволюції автора як діалогу з собою і літературним контекстом;
• ступеня інтегрованості письменників у інонаціональний контекст;
• багатого змістового потенціалу міжтекстових сходжень;
• авторецепції і взаєморецепції письменників;
• ролі «чужого слова» (за М.Бахтіним) у творах;
• «діалогу свідомостей» в епічних текстах;
• сфери використання таких літературознавчих понять, як інтертекст, інтертекстуальність, автоінтертекстуальність, прототекст, інтекст тощо.
Мета роботи зумовлює підхід до художньої творчості “пражан” як до своєрідного інтертексту, нової єдності зі своєю системою накопичення і трансляції національної енергії. Для досягнення поставленої мети важливе значення має виявлення:
• взаємозв’язку культур, у колі яких виникла Празька літературна школа;
• діалогу художніх текстів як наслідку міжособистісної комунікації письменників;
• взаємодії «свого» і «чужого» у художній практиці авторів;
• впливу ідей Празького лінгвістичного гуртка на формування концептів інтертекстуального аналізу. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ..... 3
РОЗДІЛ І. Позатекстова реальність і рецепція текстів .... 19
1.1. Взаєморецепція і літературно-критична перцепція .... 19
1.2. „Вісниківський” канон і західноукраїнський текст 20–30-х років ХХ століття .... 33
1.3.Текст у літературному і міжлітературному дискурсі .... 51
РОЗДІЛ ІІ. Форми і типи інтертекстуальності .... 85
2.1. Міжтекстова взаємодія у формуванні контексту .... 85
2.2. Інтратекстуальні зв’язки у тексті .... 103
2.3. Метатекстуальний характер структури “тексту в тексті” .... 117
2.4. Структура “тексту про текст” як вияв мистецтва про мистецтво .... 129
2.5.Інтертекстуальність як наслідок творчої співпраці .... 152
РОЗДІЛ ІІІ. Своє / чуже слово в тексті і парадокс новизни .... 167
3.1. Дихотомія своє / чуже в художньому світі автора .... 167
3.2. Синтез “чужого” на основі “свого” як шлях самоідентифікації .... 184
3.3. Архетипні образи і їх індивідуально-авторські варіації .... 194
3.4. Ритуальні праформи як вияви міфічного мислення .... 208
РОЗДІЛ ІV. Профетичні інтенції і резонансний простір .... 220
4.1. Національна специфіка візійного тексту .... 220
4.2. Автоінтертекстуальність і провіденціалізм: кореляція понять .... 236
4.3. Інтертекстуальний компонент і прецедентний контекст .... 256
РОЗДІЛ V. Художня проза в аспекті інтертекстуальності .... 273
5.1. Текст і контекст: поетика полілогу .... 273
5.2. Інтертекстуальне поле і текст .... 289
5.3. Текст як вияв інтертексту .... 315
ВИСНОВКИ .... 344
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ .... 360
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|