Денис Прокопов » Класична новочасна філософія: виміри тлумачення хиби
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Класична новочасна філософія: виміри тлумачення хиби

Дисертація
Написано: 2009 року
Розділ: Наукова
Твір додано: 10.12.2024
Твір змінено: 10.12.2024
Завантажити: pdf див. (2.1 МБ)
Опис: Мета і завдання дослідження. Метою дисертації є аналіз вимірів
тлумачення хиби як специфічного явища в сфері пізнання й застосування
пізнавальних спроможностей людини, як він досліджувався в класичній
новочасній філософії.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення ряду
взаємопов’язаних дослідницьких завдань:
– визначити витоки формування проблеми хиби в історії філософської
думки починаючи від доби Античності і до початку XVII століття, здійснити
теоретичну демаркацію між різними концептуальними моделями аналізу
хиби, які можуть бути окреслені як онтологічна та гносеологічна
інтерпретації хиби, виявити античні і середньовічні джерела в осмисленні
хиби в добу Нового часу;
– охарактеризувати запропоновану класичною новочасною філософією
модель співвідношення розуму і буття з позицій пошуку логічних, онтичних
та онтологічних умов можливості виникнення хиби, продемонструвати, що
класична новочасна модель «достовірності розуму» передбачає філософську
маргіналізацію проблеми хиби, коли предметом аналізу стає не хиба як така, а
саме пояснення її можливості;
– виявити значення проблематики дослідження хиби для історико-
філософської реконструкції розвитку філософської думки доби Нового часу,
довести що тлумачення хиби складає один з основних предметів філософської
рефлексії в процесі дослідження пізнавального процесу, а також при побудові
запропонованих класичною новоєвропейською філософією моделей набуття
достовірного знання;
– розкрити специфіку тлумачення хиби в межах становлення і розвитку
емпіричної філософії XVII – середини XVIII століть, проаналізувати основні
концептуальні підходи до тлумачення хиби у працях представників
класичного емпіризму, довести значущість процедури «нейтралізації хиби» як 9
вихідної умови побудови системи достовірного наукового знання в роботах
Ф. Бекона, Дж.Локка, Дж.Берклі та Д. Юма;
– розкрити специфіку філософської рефлексії хиби в межах класичної
раціоналістичної філософії, визначити роль Р. Декарта та Н. Мальбранша у
формуванні властивої для раціоналістичної філософії парадигми тлумачення
хиби, проаналізувати специфіку визначення хиби як результату взаємодії
розумової та вольової здібностей в людині;
– з’ясувати роль афектів та їх вплив на пізнавальний процес з погляду
спричинення появи неточного і недостовірного знання на прикладі філософії
Б. Спінози, встановити основні причини та результати запропонованого Г. В.
Ляйбницем проекту створення універсальної раціональної мови як засобу
уникнення хиби і хибних знань;
– довести положення, що запропоновані класичною раціоналістичною та
емпіричною новочасною філософією підходи до тлумачення хиби, не
зважаючи на фундаментальні методологічні відмінності, стикаються при
обґрунтуванні і поясненні хиби з практично однаковими проблемами,
дослідити причини подібних аналогій у тлумаченні хиби двома різними
філософськими традиціями;
– встановити основні зв’язки між формуванням «теорії хиби» і
лінгвістично-семіотичною теорією, яка розроблялась в дослідженнях
Т.Гоббса та Дж.Берклі, визначити роль «мовного фактору» у поясненні
можливостей генезису хибного знання, ідентифікації та викорінення
помилкових, неточних, непевних знань;
– обґрунтувати зв’язок в теоретичному осмисленні хиби між класичною
новочасною та просвітницькою філософією, виявити основні напрями
рецепції новочасних способів інтерпретації хиби у просвітницькій філософії
(на прикладі французького Просвітництва).
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.