Юлія Позніхіренко » Мотиваційна основа номінацій закладів харчування соціокультурного простору України й англомовних країн
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Мотиваційна основа номінацій закладів харчування соціокультурного простору України й англомовних країн

Стаття
Розділ: Наукова
Твір додано: 06.11.2025
Завантажити: В бібліотеці відсутні оцифровані файли цього твору. Якщо маєте їх — додайте!
Опис: Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2020. – Вип. 157 (6-9). Ч. 2. Філософські науки.


У статті представлене комплексне моделювання процесу, специфіки та очікуваних результатів неймінгу закладів харчування, що включає створення реєстру назв закладів, вивчення їхніх електронних репрезентацій у мережі Інтернет і паперової рекламної продукції, а також відвідування окремих закладів та спілкування з іншими відвідувачами на предмет психолінгвістичної та лінгвокультурологічної інтерпретації згаданих електронних текстів та наративу споживачів. Реконструйовано мотиваційний процес творення та функціонування назв закладів, що включає мотивацію номінації з точки зору номінатора, мотивацію імені з точки зору споживача і мотивованість досліджуваних одиниць як наслідок перших двох процесів. Установлено, що зовнішньо- мотиваційний рівень мотиваційної бази назв закладів харчування включає 8 мотиваційних ознак, з яких номінатором було обрано найбільш актуальну для конкретної назви на тлі згасання інших 7-х ознак, які мають різні кількісні домінанти в досліджуваних соціокультурних просторах України й англомовних країн: 1) прецедентна, 2) ознака за допомогою гри слів, 3) графічна, 4) етнокультурна, 5) образно-символічна, 6) епатажна, 7) маніпулятивна, 8) непрозора ознака. Встановлено, що кожне найменування, зокрема й назви закладів харчування, віддзеркалює різноманітні аспекти соціальних відношень і психологічних уявлень: 1) особисте самовираження власників закладу і (або) розробників його дизайну (до якого можна віднести й неймінг); 2) ідентифікація авторів назви з тим або іншим соціокультурним простором; 3) орієнтація на страви певного макрорегіону (європейська кухня, азійська кухня), країни (українська, іспанська, італійська, грузинська кухня) або субрегіону (страви з різних етнографічних областей України); 4) настанова на ексклюзивність із метою справити незвичайний психологічний вплив на відвідувачів; 5) адресність закладу, наприклад, його спрямування, передусім, на молодіжну або дитячу категорію відвідувачів тощо.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.