Людмила Посохова » Православні колегіуми України наприкінці ХVІІ – на початку ХІХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Православні колегіуми України наприкінці ХVІІ – на початку ХІХ ст.

Дисертація
Написано: 2011 року
Розділ: Історична
Твір додано: 23.04.2024
Твір змінено: 04.01.2025
Завантажити: pdf див. (2.4 МБ)
Опис: Мета дослідження полягала у тому, щоби ґрунтуючись на сучасних методах історичних досліджень охарактеризувати православний колегіум як тип навчального закладу, визначити місце та роль православних колегіумів у процесах, які відбувалися в освіті та культурі Східної Європи ХVІІ–ХVІІІ ст.

Для реалізації мети вирішувалися такі дослідницькі завдання:
– виявити характерні риси освітньої моделі православного колегіуму;
– розкрити специфіку православного варіанту гуманістичної школи шляхом порівняльного аналізу із Києво-Могилянською академією, а також із католицькими та протестантськими навчальними закладами;
– дослідити організаційні основи діяльності православних колегіумів,
– реконструювати змістовне наповнення навчально-виховного процесу;
– встановити етапи розвитку православних колегіумів;
– проаналізувати колективний портрет учнів та викладачів православних колегіумів;
– встановити основні форми стосунків колегіумів із місцевим суспільством;
– виявити місце православних колегіумів у загальних проектах освітніх реформ в Російській імперії XVIII ст.;
– з’ясувати зміни, які відбулися у всіх складових моделі православного колегіуму в ході реалізації реформи духовних навчальних закладів 1808 р. у Російській імперії.

Саме розв’язання поставлених завдань дозволить виявити риси освітньо-культурної моделі православного колегіуму, а також охарактеризувати процес трансферу та адаптації західно- та центральноєвропейських культурно-освітніх форм на землях Східної Європи. При вирішенні цих завдань враховувалося те, що європейські освітні інституції того часу переживали кризу й одночасно процеси трансформації, які привели до виникнення так званої «класичної моделі» університету, що йшла на зміну докласичному (середньовічному) університету, з відповідними формами початкової та середньої освіти (оскільки у ХVIIІ столітті, особливо в другій його половині, в усіх країнах Європи поступово вибудовувалася система освіти, із визначенням меж кожного з рівнів освіти).
Зміст: [натисніть, щоб розгорнути]
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.