Людмила Посохова » Православні колегіуми України наприкінці ХVІІ – на початку ХІХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Православні колегіуми України наприкінці ХVІІ – на початку ХІХ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2011 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
23.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягала у тому, щоби ґрунтуючись на сучасних
методах історичних досліджень охарактеризувати православний колегіум як
тип навчального закладу, визначити місце та роль православних колегіумів у
процесах, які відбувалися в освіті та культурі Східної Європи ХVІІ-ХVІІІ ст.
Для реалізації мети вирішувалися такі дослідницькі завдання:
– виявити характерні риси освітньої моделі православного колегіуму;
– розкрити специфіку православного варіанту гуманістичної школи
шляхом порівняльного аналізу із Києво-Могилянською академією, а також із
католицькими та протестантськими навчальними закладами;
– дослідити організаційні основи діяльності православних колегіумів,
– реконструювати змістовне наповнення навчально-виховного процесу;
– встановити етапи розвитку православних колегіумів;
– проаналізувати колективний портрет учнів та викладачів православних
колегіумів;
– встановити основні форми стосунків колегіумів із місцевим
суспільством;
9
– виявити місце православних колегіумів у загальних проектах освітніх
реформ в Російській імперії XVIII ст.;
– з’ясувати зміни, які відбулися у всіх складових моделі православного
колегіуму в ході реалізації реформи духовних навчальних закладів
1808 р. у Російській імперії.
Саме розв’язання поставлених завдань дозволить виявити риси освітньо-
культурної моделі православного колегіуму, а також охарактеризувати процес
трансферу та адаптації західно- та центральноєвропейських культурно-освітніх
форм на землях Східної Європи. При вирішенні цих завдань враховувалося те,
що європейські освітні інституції того часу переживали кризу й одночасно
процеси трансформації, які привели до виникнення так званої «класичної
моделі» університету, що йшла на зміну докласичному (середньовічному)
університету, з відповідними формами початкової та середньої освіти (оскільки
у ХVIIІ столітті, особливо в другій його половині, в усіх країнах Європи
поступово вибудовувалася система освіти, із визначенням меж кожного з рівнів
освіти). |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ ……………………………………………4
ВСТУП.…………………………………………………………………………… 6
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛА ТА МЕТОДОЛОГІЯ
ДОСЛІДЖЕННЯ …………………………………………………..14
1.1. Історіографія проблеми..………………………………………14
1.2. Аналіз джерельної бази………………………………………..28
1.3. Методологія і методи дослідження.…………………………. 39
РОЗДІЛ 2. ПРАВОСЛАВНІ КОЛЕГІУМИ УКРАЇНИ НА ТЛІ
ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТНІХ ФОРМ У ЄВРОПІ
(XVII – ПЕРША ПОЛОВИНА XVIII ст.)………………………...48
2.1. Основні тенденції розвитку освіти в Західній,
Центральній та Центрально-Східній Європі у XVII –
першій половині XVIII ст………………………………………….48
2.2. Східноєвропейські освітні форми: запозичення та
вироблення власних освітніх зразків
(XVII – перша половина XVIII ст.)……………………………….60
РОЗДІЛ 3. ПРАВОСЛАВНИЙ КОЛЕГІУМ ЯК ТИП НАВЧАЛЬНОГО
ЗАКЛАДУ…………………………………………………………..84
3.1. Зміст навчання. Навчальні курси ………………………...84
3. 2. Методи виховання ………………………………………….169
3
РOЗДІЛ 4. УЧНІ ТА ВИКЛАДАЧІ ПРАВОСЛАВНИХ КОЛЕГІУМІВ
УКРАЇНИ НАПРИКІНЦІ XVII – НА ПОЧАТКУ ХІХ ст.. …….195
4.1. Учні православних колегіумів України:
колективний портрет………………………………………………195
4.2. Корпорація викладачів православних колегіумів України:
основні характеристики ……………………………………......233
РОЗДІЛ 5. КОЛЕГІУМИ І МІСЦЕВЕ СУСПІЛЬСТВО ……………………271
5.1. Територія просвіти в місті: колегіумський локус…………271
5.2. Колегіуми в соціокультурному середовищі міст та
регіонів……………………………………………………………284
РОЗДІЛ 6. РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТИ В РОСІЙСЬКІЙ ІМПЕРІЇ
НАПРИКІНЦІ XVIII – НА ПОЧАТКУ ХІХ ст.
І ДОЛЯ ПРАВОСЛАВНИХ КОЛЕГІУМІВ УКРАЇНИ………...305
6.1. Проекти освітніх реформ і колегіуми …………………….. 305
6.2. Реформа духовних навчальних закладів 1808 р. та
православні колегіуми ……………………………………….. ..318
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………...328
ДОДАТКИ …………………………………………………………………….334
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ ………………… 352
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|