Людмила Посохова » Православні колегіуми України наприкінці ХVІІ – на початку ХІХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Православні колегіуми України наприкінці ХVІІ – на початку ХІХ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2011 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
23.04.2024 |
|
Твір змінено: |
04.01.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.4 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягала у тому, щоби ґрунтуючись на сучасних методах історичних досліджень охарактеризувати православний колегіум як тип навчального закладу, визначити місце та роль православних колегіумів у процесах, які відбувалися в освіті та культурі Східної Європи ХVІІ–ХVІІІ ст.
Для реалізації мети вирішувалися такі дослідницькі завдання:
– виявити характерні риси освітньої моделі православного колегіуму;
– розкрити специфіку православного варіанту гуманістичної школи шляхом порівняльного аналізу із Києво-Могилянською академією, а також із католицькими та протестантськими навчальними закладами;
– дослідити організаційні основи діяльності православних колегіумів,
– реконструювати змістовне наповнення навчально-виховного процесу;
– встановити етапи розвитку православних колегіумів;
– проаналізувати колективний портрет учнів та викладачів православних колегіумів;
– встановити основні форми стосунків колегіумів із місцевим суспільством;
– виявити місце православних колегіумів у загальних проектах освітніх реформ в Російській імперії XVIII ст.;
– з’ясувати зміни, які відбулися у всіх складових моделі православного колегіуму в ході реалізації реформи духовних навчальних закладів 1808 р. у Російській імперії.
Саме розв’язання поставлених завдань дозволить виявити риси освітньо-культурної моделі православного колегіуму, а також охарактеризувати процес трансферу та адаптації західно- та центральноєвропейських культурно-освітніх форм на землях Східної Європи. При вирішенні цих завдань враховувалося те, що європейські освітні інституції того часу переживали кризу й одночасно процеси трансформації, які привели до виникнення так званої «класичної моделі» університету, що йшла на зміну докласичному (середньовічному) університету, з відповідними формами початкової та середньої освіти (оскільки у ХVIIІ столітті, особливо в другій його половині, в усіх країнах Європи поступово вибудовувалася система освіти, із визначенням меж кожного з рівнів освіти). |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ ..... 4
ВСТУП ..... 6
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛА ТА МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ..... 14
1.1. Історіографія проблеми ..... 14
1.2. Аналіз джерельної бази ..... 28
1.3. Методологія і методи дослідження ..... 39
РОЗДІЛ 2. ПРАВОСЛАВНІ КОЛЕГІУМИ УКРАЇНИ НА ТЛІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ОСВІТНІХ ФОРМ У ЄВРОПІ (XVII – ПЕРША ПОЛОВИНА XVIII ст.) ..... 48
2.1. Основні тенденції розвитку освіти в Західній, Центральній та Центрально-Східній Європі у XVII – першій половині XVIII ст. ..... 48
2.2. Східноєвропейські освітні форми: запозичення та вироблення власних освітніх зразків (XVII – перша половина XVIII ст.) ..... 60
РОЗДІЛ 3. ПРАВОСЛАВНИЙ КОЛЕГІУМ ЯК ТИП НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ..... 84
3.1. Зміст навчання. Навчальні курси ..... 84
3.2. Методи виховання ..... 169
РOЗДІЛ 4. УЧНІ ТА ВИКЛАДАЧІ ПРАВОСЛАВНИХ КОЛЕГІУМІВ УКРАЇНИ НАПРИКІНЦІ XVII – НА ПОЧАТКУ ХІХ ст. ..... 195
4.1. Учні православних колегіумів України: колективний портрет ..... 195
4.2. Корпорація викладачів православних колегіумів України: основні характеристики ..... 233
РОЗДІЛ 5. КОЛЕГІУМИ І МІСЦЕВЕ СУСПІЛЬСТВО ..... 271
5.1. Територія просвіти в місті: колегіумський локус ..... 271
5.2. Колегіуми в соціокультурному середовищі міст та регіонів ..... 284
РОЗДІЛ 6. РЕФОРМУВАННЯ ОСВІТИ В РОСІЙСЬКІЙ ІМПЕРІЇ НАПРИКІНЦІ XVIII – НА ПОЧАТКУ ХІХ ст. І ДОЛЯ ПРАВОСЛАВНИХ КОЛЕГІУМІВ УКРАЇНИ ..... 305
6.1. Проекти освітніх реформ і колегіуми ..... 305
6.2. Реформа духовних навчальних закладів 1808 р. та православні колегіуми ..... 318
ВИСНОВКИ ..... 328
ДОДАТКИ …………………………………………………………………….334
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ ………………… 352
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|