Наталія Попова » Участь інтелігенції у реалізації українського національного проекту в 50 - 70-х рр. ХІХ ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Участь інтелігенції у реалізації українського національного проекту в 50 - 70-х рр. ХІХ ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2007 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
07.02.2025 |
|
Твір змінено: |
07.02.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає в тому, щоб на основі виявленого комплексу
джерел, здобутків історіографії показати реальну участь інтелігенції в процесі
українського націотворення третьої чверті ХІХ ст. Пріоритетним у роботі є
з’ясування умов, у яких доводилося діяти українській інтелігенції, вивчення
їхнього впливу на окреслення основних напрямів її діяльності в процесі
творення та реалізації українського національного проекту. Дослідження цих
положень має науковий сенс як у контексті загального процесу формування
модерної української нації, так і в аспекті розвитку етнонаціональних спільнот
Центрально-Східноєвропейського регіону в цілому.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких завдань:
− з’ясувати стан наукового вивчення теми, рівень і повноту забезпечення
джерельної бази;
− дослідити обставини національного самовизначення української
інтелігенції;
− виявити головні завдання, цілі та методи діяльності інтелігенції в процесі
реалізації українського національного проекту;
− простежити погляди українофілів на федералізм та самостійність як
варіанти кінцевої мети реалізації українського національного проекту;
− проаналізувати соборницькі прагнення наддніпрянської інтелігенції в
контексті процесу націотворення;
− вивчити теоретичні аспекти формування національної ідентичності
української спільноти;
− з’ясувати питання про участь інтелігенції у формуванні національної
мови, історії, міфології як основних компонентів національної
ідентичності;
− окреслити особливості формування українською інтелігенцією культу
Т. Шевченка та його впливу на підвищення рівня національного
самоусвідомлення українського народу. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП.........................................................................................................................3
РОЗДІЛ 1. Історіографія проблеми, джерельна база та теоретико-
методологічні засади
дослідження...............................................................................................................13
1.1. Історіографія проблеми...........................................................................13
1.2. Джерельна база........................................................................................32
1.3. Теоретико-методологічні засади дослідження.....................................45
РОЗДІЛ 2. Погляди інтелігенції щодо сутності українського національного
проекту.......................................................................................................................51
2.1 Державна самостійність як прихована мета українського
національного проекту.................................... ………………………...52
2.2. Ідея слов’янської федерації як перехідний етап до державної
самостійності............................................................................................71
2.3 Соборницькі прагнення наддніпрянської інтелігенції...........................85
РОЗДІЛ 3. Участь інтелігенції у процесі формування національної
ідентичності як важливої складової українського національного
проекту.....................................................................................................................100
3.1. Мовне питання у процесі формування української національної
ідентичності...........................................................................................101
3.2. Національна історія і міфологія у становленні та розвитку
національної самосвідомості……………………………....................122
3.3. Становлення культу Т. Шевченка та його вплив на формування
національної ідентичності....................................................................143
3.4. Роль релігії та церкви у національно-ідентифікаційному процесі…155
ВИСНОВКИ...........................................................................................................171
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ........................176
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|