Діна Попова » «Кримське питання» в українсько-російських відносинах (1991 – 2010 рр.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
«Кримське питання» в українсько-російських відносинах (1991 – 2010 рр.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
31.10.2024 |
|
Твір змінено: |
31.10.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає в історичній ретроспективі з’ясувати
важливість кримського питання для подальшого розвитку дружніх
двосторонніх відносин, виявити обопільну зацікавленість в об’єктивних
критеріях і підходах і обґрунтувати обопільну відповідальність сторін за
стабільність і безпеку Чорноморського регіону. До того ж визначити місце і
роль зазначених питань у становленні партнерських відносин співробітництва
України і Російської Федерації.
Для реалізації мети дослідження автором були визначені такі завдання:
- з’ясувати стан наукової розробки теми, проаналізувати та
систематизувати джерельну базу дослідження;
- визначити і обґрунтувати історичні засади, об’єктивні умови і етапи
формування, становлення і реалізації концептуальної складової політики
України щодо Криму і «кримського питання» в міжнародних відносинах;
- виявити складові кримської проблеми, їхній вплив на безпеку
Чорноморського регіону;
- проаналізувати об’єктивність рішень 1954 року про перепідпорядкування
Криму Україні, з’ясувати причини претензій Росії на півострів Крим і м.
Севастополь та їх вплив на розвиток двосторонніх відносин;
- окреслити і охарактеризувати процес делімітації і демаркації державного
кордону України у його частині з Російською Федерацією в Чорноморському
регіоні;
- поетапно виявити неадекватні стратегічному партнерству дії російської
сторони щодо розподілу Чорноморського флоту і об’єктів берегової
інфраструктури, а також недотримання узятих на себе зобов’язань;
- диференціювати форми впливів етносоціальних факторів в Криму на
характер і рівень двосторонніх українсько-російських відносин;
- окреслити перспективність обопільних кроків щодо поліпшення ситуації
навколо кримської проблеми. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ………………………………………………………. 4
РОЗДІЛ 1
ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛЬНА ОСНОВА,
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ
1.1. Історіографія питання…………………………………. 12
1.2. Характеристика архівних джерел і матеріалів………. 28
1.3. Концептуальні засади і теоретичні розробки
досліджуваної теми…………………………………….
33
Висновки до розділу …………………………………. 35
РОЗДІЛ 2
ІСТОРИЧНА РЕТРОСПЕКТИВА «КРИМСЬКОГО
ПИТАННЯ» В УКРАЇНСЬКО-РОСІЙСЬКИХ
ВІДНОСИНАХ
2.1. Історичні, політичні й економічні передумови
виникнення «кримської проблеми»…………………..
39
2.2. Еволюція питання належності міста Севастополя…... 48
2.3. Процес передачі Кримської області зі складу РРФСР
до складу УРСР: 1954 рік………………………………
54
2.4 Засади співпраці України і Росії…………………… 57
Висновки до розділу ………………………………….. 71
РОЗДІЛ 3 «КРИМСЬКЕ ПИТАННЯ» ПЕРІОДУ
СТАНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНИХ УКРАЇНИ І
РОСІЇ
3.1. Історичні етапи розвитку українсько-російських
відносин пострадянської доби …………………..
73
3.2. Питання встановлення українсько-російського
кордону: морське розмежування..................................
87 3
3.3. Розвиток українсько-російського діалогу навколо
поділу Чорноморського флоту СРСР……………….
97
3.4. Розв’язання питання щодо військово-морської бази
Чорноморського флоту Російської Федерації в м.
Севастополі………………………………………..….
109
Висновки до розділу ………………………………….. 117
РОЗДІЛ 4 ЕВОЛЮЦІЯ ГУМАНІТАРНОЇ СКЛАДОВОЇ
«КРИМСЬКОГО ПИТАННЯ» В УКРАЇНСЬКО-
РОСІЙСЬКИХ ВІДНОСИНАХ
4.1. Історичні зміни в структурі кримського населення…. 124
4.2. Етнонаціональна політика України та її реалізація в
Криму………………………………….. ………………
141
4.3 Процес переселення в Україну та облаштування
кримськотатарського народу та його наслідки………
144
4.4. Освітянські і інформаційні проблеми Кримського
півострова……………………..……………………….
155
Висновки до розділу …………………………………. 158
ВИСНОВКИ ………………………………………………………….. 160
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ……………………………... 169
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|