Оксана Попадинець » Історичний роман Вальтера Скотта та Михайла Старицького: рецепція, типологія
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Історичний роман Вальтера Скотта та Михайла Старицького: рецепція, типологія
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2009 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
22.05.2024 |
|
Твір змінено: |
22.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження – на основі літературознавчих розвідок
жанру історичного роману комплексно осмислити та зіставити у типологічному
та генетичному аспектах формально-змістові особливості історичних романів
В. Скотта і М. Старицького, акцентуючи увагу на ідейно-тематичних, жанрово-
стильових, сюжетно-композиційних, образних особливостях їхньої прози;
визначити своєрідність та новаторство романів М. Старицького, його внесок у
розвиток українського письменства.
Реалізація мети передбачає розв’язання у роботі таких завдань:
• визначити жанрові критерії історичного роману з позицій
сучасних теоретичних здобутків у вивченні історичної прози;
6
• окреслити вальтерскоттівську модель історичного роману,
простежити її рецепцію та модифікацію на конкретних історичних
творах українських письменників ХІХ ст.;
• з’ясувати еволюцію критичної рецепції доробку В. Скотта в
Україні;
• провести типологічне зіставлення творчості В. Скотта і
М. Старицького;
• охарактеризувати концепцію “історизму” та історіософію
В. Скотта й М. Старицького, виявити їхню гомогенність і
розбіжності;
• зіставити морально-етичні “настанови” письменників щодо
державотворення та особистісної відповідальності політиків, що
містяться у сукупності їхніх історичних романів;
• простежити поетикально-естетичні особливості історичних
романів українського та англійського письменників;
• визначити новаторські здобутки М. Старицького у розвитку
історичної прози. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………..…………………………………..3
РОЗДІЛ 1. ІСТОРИЧНИЙ РОМАН ЯК ЖАНРОВИЙ РІЗНОВИД:
ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
1.1. Проблема жанрових критеріїв історичного роману………………….....9
1.2. Модель історичного роману В. Скотта як фундатора жанру…….……19
РОЗДІЛ 2. В. СКОТТ І УКРАЇНА: ПРОБЛЕМИ РЕЦЕПЦІЇ
2.1. Особливості творчої рецепції вальтерскоттівської моделі історичного
роману в українській літературі ХІХ – поч. ХХ століття….................................26
2.2. В. Скотт в українських перекладах та критиці…….....................................41
РОЗДІЛ 3. СПІВВІДНОШЕННЯ ІСТОРИЧНОЇ ПРАВДИ ТА ХУДОЖНЬОГО
ВИМИСЛУ В РОМАНАХ В. СКОТТА ТА М. СТАРИЦЬКОГО……………….......56
3.1. Концепція історизму в романах В. Скотта та М. Старицького...............60
3.2. Національно-історична ідея у романах В. Скотта та М. Старицького (на
матеріалі романів “Wаverley” В. Скотта та дилогії “Молодость Мазепы” і “Руина”
М. Старицького)............................................................................................................................77
3.3. Концепція історичної постаті у романах В. Скотта та М. Старицького
(на матеріалі творів “Rob Roy” В. Скотта і “Кармелюк” М. Старицького)...….93
РОЗДІЛ 4. ПОЕТИКАЛЬНО-ЕСТЕТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ІСТОРИЧНИХ
РОМАНІВ УКРАЇНСЬКОГО ТА АНГЛІЙСЬКОГО ПИСЬМЕННИКІВ
4.1. Пригодництво як функціональний чинник романів В. Скотта та
М. Старицького........................................................................................................114
4.2. Композиційні та сюжетні особливості романів В. Скотта та
М. Старицького …..................................................................................................125
4.3. Особливості часово-просторової організації історичних романів
В. Скотта та М. Старицького ……………..……………………………………143
4.4. Образна система історичних романів В. Скотта та М. Старицького ..155
ВИСНОВКИ………………………………………………………………….181
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.………………………………191
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|