Андрій Погребенник » Духовно-світоглядні засади народно-релігійних рухів на Півдні Франції у ХІІ-XIV ст.
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Духовно-світоглядні засади народно-релігійних рухів на Півдні Франції у ХІІ-XIV ст.
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2017 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
12.04.2017 |
|
Твір змінено: |
07.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.7 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження полягає у комплексному аналізі історичного тла, а
також релігійних та соціальних домінант народно-релігійних рухів,
поширених на території Південної Франції в епоху розвиненого
Середньовіччя.
Реалізація мети передбачає вирішення наступних завдань:
- охарактеризувати феноменологічну складову південнофранцузьких
єретичних рухів і антропологічну специфіку практичної реалізації єретичної
ідеології;
- проаналізувати витоки та причини протестних настроїв серед нижчих
верств населення Окситанії;
- дослідити передумови й ґенезу нових месіансько-хіліастичних вчень у
регіоні, шляхи їхнього поширення і умови активізації;
- висвітлити перебіг подій, пов’язаний з Альбігойським хрестовим
походом, розглянути його значення та наслідки;
- з’ясувати зміст космологічного й космогонічного концепту катаро-
альбігойського віровчення, виокремити його ціннісні орієнтири та морально-
етичні ідеали;
- розкрити особливості катаризму в межах юридично-правового поля й
у соціальному вимірі;
- визначити духовно-світоглядні складові, сутнісні та догматичні
засади есхатологічної доктрини вальденсів, бегардів і спірітуалів, піддати
аналізу діяльність Святої Інквізиції в Лангедоці. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП…………………………………………………………………………4-9
РОЗДІЛ 1. ІСТОРІОГРАФІЯ, ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА І ТЕОРЕТИКО-
МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ……………………….10-46
1.1. Огляд історіографії……………………………………………………..10-24
1.2. Характеристика джерел………………………………………………...24-40
1.3. Теоретико-методологічні засади………………………………………40-46
РОЗДІЛ 2. СУСПІЛЬНО-ПОЛІТИЧНЕ І РЕЛІГІЙНЕ ТЛО
ПІВДЕННИХ ПРОВІНЦІЙ ФРАНЦІЇ
ТА ЙОГО ОСОБЛИВОСТІ………………………………………………..47-96
2.1. Причини протестних настроїв серед нижчих верств населення……..47-56
2.2. Витоки й передумови появи нових месіансько-хіліастичних вчень у
регіоні……………………………………………………………………56-68
2.3. Загострення релігійної ситуації: значення та наслідки……………….68-82
2.4. Альбігойський хрестовий похід 1209-1229 рр.:
мета й реалізація………………………………………………………...82-96
РОЗДІЛ 3. ІДЕОЛОГІЯ КАТАРСЬКИХ ТА АЛЬБІГОЙСЬКИХ
СПІЛЬНОТ У ДУХОВНОМУ
І СОЦІАЛЬНОМУ КОНТЕКСТІ……………………………………….97-141
3.1. Космологія та космогонія катаро-альбігойського віровчення………97-105
3.2. Ціннісні орієнтири парусійних очікувань катарів і альбігойців…..105-118
3.3. Організаційна структура Церкви Добрих Християн……………….118-127
3.4. Катаризм у правовому полі й соціальному вимірі ХІІ –
початку ХІІІ ст………………………………………………………..127-141
РОЗДІЛ 4. АНТРОПОЛОГІЧНІ Й ЕСХАТОЛОГІЧНІ ДОКТРИНИ
ВАЛЬДЕНСІВ, БЕГАРДІВ ТА ФРАНЦИСКАНСЬКИХ
СПІРІТУАЛІВ…………………………………………………………….142-183
4.1.Теологія вальденсів: сутнісні засади, догматичне підґрунтя,
сотеріологічний аспект………………………………………………..142-149
4.2. “Євангельська бідність” та аскетична складова бегінських і
бегардських общин…………………………………………………..149-159
4.3. Рух спірітуалів, боротьба бегардів та спірітуалів з папством……..159-173
4.4. Інквізиційні гоніння й репресії у Лангедоці в ХІІІ-XIV ст………...173-183
ВИСНОВКИ………………………………………………………………184-190
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ……….191-227
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|