Наталія Плетенчук » Поетика світомислення Уласа Самчука
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Поетика світомислення Уласа Самчука
Дисертація
|
|
|
Написано: |
200 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
14.05.2024 |
|
Твір змінено: |
14.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(549.5 КБ)
|
|
Опис: |
Метою дисертації є цілісний і комплексний аналіз художньої картини
світу Уласа Самчука на підставі іманентної адекватності стилю
світопереживання і стилю світовираження, інакше кажучи, органічного
“ословлення” світу у Самчуковому метатексті.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення конкретних завдань:
– обґрунтувати амбівалентну (теоретичну і ментальну) природу художньо-
філософського синтезу;
– з’ясувати поліаспектну семантику Самчукової “синтези мислення”;
– виокремити системотвірні чинники і світоглядні константи
філософсько-естетичної концепції Уласа Самчука;
6
– визначити засадничі принципи віталізму та екзистенціалізму і проана-
лізувати особливості їх художнього вираження;
– дослідити на основі мікро- і макроаналізу модель просторової
картини світу;
– розкрити онтологічну природу авторської риторики і на цьому тлі
простежити еволюцію епічного бачення Уласа Самчука. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП........................................................................................................................3
РОЗДІЛ І. ФІЛОСОФІЯ ТВОРЧОСТІ...................................................................11
1.1. “Синтеза мислення” як рефлексійно-конструктивна домінанта............. 11
1.2. Художньо-філософські імплікації віталізму..............................................24
1.2.1. Етично-релігійний рівень................................................................... 30
1.2.2. Раціонально-праґматичний рівень.....................................................39
1.2.3. Інтуїтивний (власне берґсонівський) рівень.....................................49
1.3. Екзистенційна парадиґма............................................................................54
РОЗДІЛ ІІ. ПРОСТОРОВІСТЬ ЯК ЯВИЩЕ ПОЕТИКИ.....................................68
2.1. Авторська модель художньої картини світу..............................................68
2.2. Антропологічний масштаб просторової структури.................................. 72
2.3. “Ost” як код просторового номінативу...................................................... 94
РОЗДІЛ ІІІ. ПРИРОДА РИТОРИКИ: “ПЕРЕЖИВАННЯ” СВІТУ У СЛОВІ. 113
3.1. “Початковість” новелістичного наративу................................................114
3.2. Персонально-деміургічне омовлення світу............................................. 130
3.3. Гомодієгетичний тип повіствування........................................................ 145
3.4. Хронікально-літописні форми авторської нарації.................................. 151
3.5. “Редакторське всезнання” у метанарації..................................................163
ВИСНОВКИ...........................................................................................................174
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ............................................................. 180
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|