Опис: |
### **Анотація**
Діалог «Протагор» починається з розмови Сократа зі своїм другом Гіппократом, який сповіщає про прибуття до Афін відомого софіста Протагора і прагне стати його учнем. Сократ застерігає юнака від поспішного вибору і висловлює думку, що софісти продають «їжу для душі», яка може бути небезпечною. Після приходу до будинку Каллія, де зупинився Протагор, Сократ вступає з ним у диспут про те, чи можна навчити доброчесності.
---
### **Основні ідеї твору**
1. **Природа софістів:** Софісти представлені як вчителі, які продають знання, що можуть бути як корисними, так і шкідливими.
2. **Небезпека навчання:** Знання одразу засвоюється душею, на відміну від їжі, і тому до вибору вчителя потрібно ставитися з обережністю.
3. **Безсмертя душі:** Душа цінніша за тіло, і нею не варто ризикувати, довіряючи її незнайомцям.
4. **Добровільність зла:** Ніхто не робить зла добровільно, а лише через незнання.
5. **Мудрість і краса:** Мудрість ставиться вище за фізичну красу.
6. **Доброчесність:** Обговорюється, чи можна навчити доброчесності.
7. **Єдність добра і прекрасного:** Все прекрасне є добрим і корисним.
8. **Спорідненість протилежностей:** Мудрість є протилежністю глупоті. |