Тетяна Павлінчук » Художня інтерпретація евдемонізму у творчості Володимира Винниченка
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Художня інтерпретація евдемонізму у творчості Володимира Винниченка
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2010 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
24.10.2024 |
|
Твір змінено: |
24.10.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дослідження – з’ясувати й вивчити особливості художньої
інтерпретації евдемонізму у творчості В. Винниченка, зокрема естетичні й
етичні погляди письменника, основні положення його теорії ”конкордизму”,
а також провідні тенденції у висвітленні проблеми щастя в художніх творах
та щоденникових записах.
Завдання дослідження:
- вивчити філософське підґрунтя художньо-естетичних поглядів
В. Винниченка;
- простежити тенденції висвітлення проблеми щастя та його
досягнення у творах та щоденникових записах письменника;
- з’ясувати особливості художнього вираження евдемонізму у
творчості В. Винниченка. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП……………………………………………………………………………..4
РОЗДІЛ І. ФІЛОСОФСЬКЕ ПІДҐРУНТЯ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ
ПОШУКІВ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА…………………………………13
1. 1. Історія та розвиток евдемоністичних учень…………………………...13
1. 1. 1. Щастя як етична категорія………………………………………………13
1. 1. 2. Гедонізм та евдемонізм………………………………………………….16
1. 1. 3. Утилітаризм та утопічні теорії щастя…………………………………..21
1. 1. 4. Щастя поза евдемоністичним дискурсом……………………………....28
1. 2. Модель щастя як особистісної цінності………………………………..32
1. 2. 1. Категорія добра як складова щастя……………………………………..32
1. 2. 2. Зумовленість щастя розвитком особистості…………………………...36
1. 2. 3. Діалектика задоволення і страждання………………………………….39
1. 2. 4. Перспектива досягнення щастя…………………………………………43
1. 3. Щастя у світоглядній системі Володимира Винниченка…………....47
1. 3. 1. Конкордизм як система самовдосконалення та шлях до гармонії…...47
1. 3. 2. Конкордистське існування зі сторінок Винниченкового
„Щоденника”……………………………………………………………………..52
РОЗДІЛ ІІ. ФЕНОМЕН ПОГОДЖЕННЯ СТИХІЙ-АНТАГОНІСТІВ НА
ШЛЯХУ ДО ВНУТРІШНЬОЇ ГАРМОНІЇ У ПРОЗІ ВОЛОДИМИРА
ВИННИЧЕНКА………………………………………………………………….59
2. 1. Мотив відчуження найкращих як свідома відмова суспільства від
щастя……………………………………………………………………………..59
2. 1. 1. Концептуальна роль радості у досягненні щастя в романі
В. Винниченка „Лепрозорій”…………………………………………………...59
2. 1. 2. Відчай неприкритої правди: природа суму в оповіданнях „Ланцюг” і
„Чудний епізод”………………………………………………………………….68
2. 2. Доброчинність на службі моральності…………………………………76
2. 2. 1. Добровільна самопожертва, або Ціна чужого щастя (на матеріалі
оповідання „Радість”)……………………………………………………………76 3
2. 2. 2. Ненависть як метафора добра: демаскування злого у творчості
В. Винниченка……………………………………………………………………83
2. 3. Категорія справжності як можливість самореалізації……………….89
2. 3. 1. Щастя повернення втраченої тожсамості у повісті „На той бік”…….89
2. 3. 2. Свобода від свободи: перевірка на чесність вибору (на матеріалі
оповідання „Таємність”)………………………………………………………...98
2. 4. Космогонічний слід Винниченкової теорії щастя: будинок як символ
світотворення………………………………………………………………….102
РОЗДІЛ ІІІ. АНТРОПОЦЕНТРИЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ ІДЕЇ
СУСПІЛЬНОГО ЩАСТЯ В ХУДОЖНІЙ ТРАДИЦІЇ ВОЛОДИМИРА
ВИННИЧЕНКА………………………………………………………………...113
3. 1. Нова мораль як початок безбожності…………………………………113
3. 1. 1. Несподівана сила слабкості почуттів (роман „Божки”)…...…………113
3. 1. 2. Феномен віри як детермінанта повновартісного життя у романі
„Чесність з собою”……………………………………………………………..120
3. 2. Скидання богів і ствердження власної богообраності……………...127
3. 2. 1. Покарання як вияв справедливості в оповіданні „У графському
маєтку”…………………………………………………………………………..127
3. 2. 2. Визнання через поразку (на матеріалі оповідання „Олаф
Стефензон”)……………………………………………………………………..136
3. 3. Життєтворчість і щастя: функції людського………………………...141
3. 3. 1. Нещасливе хитання поміж Богом і дияволом („Записки Кирпатого
Мефістофеля”)………………………………………………………………….141
3. 3. 2. Утрачена творча роль людського начала (на матеріалі роману
„Хочу!”)…………………………………………………………………………146
3. 3. 3. Смертельна гра у драмі В. Винниченка „Пророк”: боротьба за
першість………………………………………………………………………....152
ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….160
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………………………...166
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|