Олена Василівна Пасічник » Образ світу і концепція героя у творчості Уласа Самчука й Олександра Солженіцина в'язнично-таборової тематики
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Образ світу і концепція героя у творчості Уласа Самчука й Олександра Солженіцина в'язнично-таборової тематики
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2004 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
14.05.2024 |
|
Твір змінено: |
14.05.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1.1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета нашої роботи – виявити деякі типологічні збіги, відповідності і
розходження у творенні образу світу і концепції героя в’язнично-таборової
прози Уласа Самчука та Олександра Солженіцина, яка творилася в опозиції до
офіційної „радянської“ літератури.
6
Для реалізації цієї мети ставилися і вирішувалися такі конкретні
завдання:
– окреслити літературний контекст тих творів, які в українській та
російській літературі започаткували в’язнично-таборову тематику
антикомуністичного спрямування;
– охарактеризувати підстави зіставлення і критерії оцінки літературних
явищ, обраних для типологічного розгляду;
– встановити тенденції творення образу світу в’язнично-таборової прози
та домінанти його поетики;
– простежити трансформацію образу людини в екстремальних ситуаціях
тюрми і концтаборів та відповідні художні засоби втілення героїзму і
людяності в різножанровій прозі. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП ................................................................................................................... 3
Розділ 1
ПІДСТАВИ ДЛЯ ПОРІВНЯЛЬНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ
ТВОРЧОСТІ У.САМЧУКА ТА О.СОЛЖЕНІЦИНА .................................. 9
1.1. Про потребу компаративного підходу до характеристики
„антирадянської літератури“ ......................................................................... 9
1.2. Жанрові парадигми „Темноти“ та „Архипелага ГУЛАГ“:
авторські наміри, інтертекстуальні відношення, сучасні дискусії ........... 17
Висновки з першого розділу ......................................................................... 28
Розділ 2
В’ЯЗНИЧНО-ТАБОРОВИЙ СВІТ:
РЕАЛЬНІ І ФІКЦІЙНІ ВЕЛИЧИНИ, ПОЕТИКА ....................................... 29
2.1. Образ світу як поняття, його відношення до художнього світу ............... 29
2.2. Просторово-часові виміри репрезентативних текстів
в’язнично-таборової тематики ...................................................................... 39
2.3. Образ в’язниці: хронотоп арешту, в’язничної камери і слідства .............. 51
2.4. Візійний світ смертників і пересильних ...................................................... 67
2.5. Концентраційні табори. Хронотоп каторги ................................................. 80
Висновки з другого розділу .......................................................................... 91
Розділ 3
ТИПОЛОГІЯ ГЕРОЇВ У ЛІТЕРАТУРІ
В’ЯЗНИЧНО-ТАБОРОВОГО СВІТУ ............................................................. 93
3.1. „Звичайна людина“ – герой – антигерой: сутність людяного ................... 94
3.2. Вияви людяності у таборовому світі:
парадигма взаємин жінок і чоловіків ........................................................ 110
3.3. Гетерогенність і контроверсійність персонажних систем
у художніх моделях в’язнично-таборового світу ..................................... 137
Висновки з третього розділу ....................................................................... 153
ВИСНОВКИ ....................................................................................................... 155
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ...................................................... 159
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|