Олександр Пасічник » Ісус Христос в деяких нехристиянських релігійних традиціях
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Ісус Христос в деяких нехристиянських релігійних традиціях
Стаття
|
|
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
28.01.2023 |
|
Твір змінено: |
28.01.2023 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(499.8 КБ)
|
|
Опис: |
Гілея: науковий вісник. Збірник наукових праць. – К., 2022. – Вип. 169-170 (2-4).
Образ Ісуса Христа присутній не тільки в християнстві, але і в деяких інших релігіях. Природньо, що цей образ відрізняється від християнського сприйняття Ісуса. Це може бути різко негативний образ (як в іудаїзмі) так і позитивний (пророк – в ісламі, фактично Бог у мормонів). По-перше, християнство, виникаючи на основі іудаїзму, претендує на статус продовження іудейської традиції. Тож іудаїзм мав відреагувати на християнство взагалі і на міф про Ісуса Христа зокрема. Ця реакція відбувалась в ключі обгрунтування позиції, що християнство не є продовженням іудаїзму, тож образ Ісуса Христа зображується в іудейському дискурсі вкрай негативним чином. По-друге, в IV ст. християнство стає державною релігією в Римській імперії, і завдяки адміністративному ресурсу розповсюджується на величезних територіях. Тому коли на цих територіях виникають нові релігії, вони інкорпорують образ Ісуса Христа до своєї міфології (інше питання – в якій якості, не обов’язково він може мати божествений статус). Прикладом такого включення може служити іслам, який виникає в VII ст. використовуючи міфологію іудаїзма та християнства. Те ж саме можна сказати щодо нових релігійних рухів, які починають виникати з ХІХ ст. (Свідки Єгови, Церкву Ісуса Христа Святих Останніх Днів). По-третє, образ Ісуса Христа широко використовується і новітніми релігійними рухами з їх тендецією до синкретичних концепцій у ХХ ст. Засновники нових релігійних рухів ХХ ст. використовували для популяризації своїх вчень широко відомий образ Ісуса Христа, вносячи до нього своє тлумачення. |
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|