Ольга Пашкова » Воєнізовані табори для неповнолітніх на тимчасово окупованих територіях Донецької і Луганської областей: організаційний і змістовий аспекти роботи
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Воєнізовані табори для неповнолітніх на тимчасово окупованих територіях Донецької і Луганської областей: організаційний і змістовий аспекти роботи

Стаття
Написано: 2023 року
Розділ: Історична
Твір додано: 01.07.2023
Твір змінено: 01.07.2023
Завантажити: pdf див. (230.7 КБ)
Опис: Пашкова О. Воєнізовані табори для неповнолітніх на тимчасово окупованих територіях Донецької і Луганської областей: організаційний і змістовий аспекти роботи. Український історичний журнал. 2023. № 1 (568). С. 20—35.

Для протистояння державній владі України 2014 р. у деяких районах Донецької і Луган-
ської областей створювались незаконні збройні формування, до складу яких вербували і
молодь віком до 18 років. Частина неповнолітніх проходила відповідну підготовку у во-
єнізованих таборах, що 2014 р. виникали на тимчасово окупованих територіях Донбасу
стихійно. У подальшому окупаційні адміністрації «республік» розпочали «системну»
роботу з мілітаризації місцевої молоді: як через сферу освіти, так і в позаурочний час.
Мета — розкрити особливості мілітаризації молоді тимчасово окупованих терито-
рій Донецької і Луганської областей через діяльність воєнізованих таборів. Методоло-
гію дослідження склали історико-генетичний, історико-системний методи. Виконане
дослідження базується на комплексі джерел: офіційних повідомленнях державних орга-
нів влади України — Офісу Генерального прокурора України, Уповноважного Верхов-
ної Ради України з прав людини; даних, зібраних правозахисними організаціями; фото
та відеоматеріалах; повідомленнях у соціальних мережах; публікаціях засобів масової
інформації, зокрема підконтрольних самопроголошеним органам на вказаних тимчасо-
во окупованих територіях; повідомленнях із «офіційних електронних ресурсів» само-
проголошених органів влади на цих територіях. Основні результати дослідження. На
підставі аналізу діяльності воєнізованих таборів визначено першорядні аспекти їхньої
роботи, головних суб’єктів, особливості функціонування тощо. Подальших студіювань
потребує «система військово-патріотичного виховання» у квазіутвореннях на Донбасі,
якщо розглядати її як апробовану Російською Федерацією систему впливу на дітей та
юнацтво для насадження на інших окупованих нею територіях України.
Ключові слова: воєнізований табір, військова підготовка, мілітаризація, молодь, неповно-
літні, тимчасово окупована територія, Україна, Донбас, Російська Федерація.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.