Володимир Пархоменко » Къ исторіи начальнаго христіанства на Руси. (По поводу новаго изслѣдованія г. Аничкова) (рос.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору] [додати цей твір до вибраного]

Къ исторіи начальнаго христіанства на Руси. (По поводу новаго изслѣдованія г. Аничкова) (рос.)

Рецензія
Написано: 1914 року
Джерело: balik2
Розділ: Історична
Твір додано: 21.07.2017
Твір змінено: 13.08.2025
Завантажити: pdf див. (1.7 МБ)
Опис: К истории начального христианства на Руси (По поводу нового исследования г. Аничкова) // Известия Отделения русского языка и словесности Императорской Академии наук. — СПб., 1914. — Т. XIX. Кн. 3. — С. 80—84


### **Анотація**
Фрагмент є рецензією на книгу Є. В. Аничкова "Язичництво і стародавня Русь", опубліковану в 1914 році. Автор рецензії зосереджується на поглядах Аничкова на раннє християнство на Русі, його появу та вплив на народні маси. Зокрема, у статті виділяються два протилежні погляди стародавніх книжників на язичництво: один пов'язував язичницьких богів з диявольськими силами, а інший розглядав їх як обожнювання природи. У тексті також обговорюються суперечливі погляди на бенкети в новохристиянському суспільстві Русі.

---

### **Основні ідеї твору**

* **Дослідження Аничкова:** Рецензія присвячена новій книзі Є. В. Аничкова "Язичництво і стародавня Русь", яка викликала інтерес до історії появи і утвердження християнства на Русі.
* **Два погляди на язичництво:** Стародавні руські книжники мали два протилежні погляди на язичництво.
* **Язичництво як дія диявола:** Один погляд сприймав язичницьких богів як прояв сили диявола. Автор рецензії пов'язує цей погляд з ідеями богомильства, яке мало вплив на світогляд деяких представників давньоруського суспільства.
* **Язичництво як обожнювання природи:** Інший погляд розглядав язичництво як обожнювання творіння природи.
* **Двоїсте ставлення до бенкетів:** У ранньому християнському суспільстві на Русі існувало двоїсте, "непримиримо різне" ставлення до бенкетів.
* **Світлий погляд на бенкети:** Один погляд, більш "світлий" і "чисто православний", не забороняв "пити і їсти", стверджуючи, що "пиття для розумних на веселіє є".
* **Аскетичний погляд на бенкети:** Інший, "яскраво-аскетичний" погляд, ймовірно пов'язаний з богомильськими ідеями, засуджував надмірне пияцтво на бенкетах.
* **Роль іконопису:** Цей же двоїстий підхід простежується і в ставленні до іконопису та церковних прикрас.
 
Відгуки читачів:
 
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
 
Тільки зареєстровані читачі можуть залишати відгуки. Будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь спочатку.