Володимир Пархоменко » Къ исторіи начальнаго христіанства на Руси. (По поводу новаго изслѣдованія г. Аничкова) (рос.)
|
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Къ исторіи начальнаго христіанства на Руси. (По поводу новаго изслѣдованія г. Аничкова) (рос.)
Рецензія
|
|
|
| Написано: |
1914 року |
|
| Джерело: |
balik2 |
|
| Розділ: |
Історична |
|
| Твір додано: |
21.07.2017 |
|
| Твір змінено: |
13.08.2025 |
|
| Завантажити: |
pdf
див.
(1.7 МБ)
|
|
| Опис: |
К истории начального христианства на Руси (По поводу нового исследования г. Аничкова) // Известия Отделения русского языка и словесности Императорской Академии наук. — СПб., 1914. — Т. XIX. Кн. 3. — С. 80—84
### **Анотація**
Фрагмент є рецензією на книгу Є. В. Аничкова "Язичництво і стародавня Русь", опубліковану в 1914 році. Автор рецензії зосереджується на поглядах Аничкова на раннє християнство на Русі, його появу та вплив на народні маси. Зокрема, у статті виділяються два протилежні погляди стародавніх книжників на язичництво: один пов'язував язичницьких богів з диявольськими силами, а інший розглядав їх як обожнювання природи. У тексті також обговорюються суперечливі погляди на бенкети в новохристиянському суспільстві Русі.
---
### **Основні ідеї твору**
* **Дослідження Аничкова:** Рецензія присвячена новій книзі Є. В. Аничкова "Язичництво і стародавня Русь", яка викликала інтерес до історії появи і утвердження християнства на Русі.
* **Два погляди на язичництво:** Стародавні руські книжники мали два протилежні погляди на язичництво.
* **Язичництво як дія диявола:** Один погляд сприймав язичницьких богів як прояв сили диявола. Автор рецензії пов'язує цей погляд з ідеями богомильства, яке мало вплив на світогляд деяких представників давньоруського суспільства.
* **Язичництво як обожнювання природи:** Інший погляд розглядав язичництво як обожнювання творіння природи.
* **Двоїсте ставлення до бенкетів:** У ранньому християнському суспільстві на Русі існувало двоїсте, "непримиримо різне" ставлення до бенкетів.
* **Світлий погляд на бенкети:** Один погляд, більш "світлий" і "чисто православний", не забороняв "пити і їсти", стверджуючи, що "пиття для розумних на веселіє є".
* **Аскетичний погляд на бенкети:** Інший, "яскраво-аскетичний" погляд, ймовірно пов'язаний з богомильськими ідеями, засуджував надмірне пияцтво на бенкетах.
* **Роль іконопису:** Цей же двоїстий підхід простежується і в ставленні до іконопису та церковних прикрас. |
|
|
|
| |
|
Відгуки читачів:
|
| |
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
| |
|
|
| |