Василь Пахаренко » Шевченко як геній. Природа, своєрідність і стратегії інтерпретації геніяльности поета
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Шевченко як геній. Природа, своєрідність і стратегії інтерпретації геніяльности поета
Праця
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
17.04.2024 |
|
Твір змінено: |
17.04.2024 |
|
Завантажити: |
djvu
(122.2 МБ)
|
|
Опис: |
Пахаренко Василь.
Шевченко як геній. Природа, своєрідність і стратегії
інтерпретації геніяльности поета:
Монографія. — Черкаси:
Брама-Україна, 2013. - 840 с.
У монографії досліджено феномен геніяльности Тараса
Шевченка. Схарактеризовано основні сучасні інтерпретації
постаті й творчости митця - академічну, постмодерністську,
нігілістичну, інтеґральнонаціоналістичну, філософсько-екзис-
тенційну; обґрунтовано доцільність антропологічного, персо-
налістичного підходу в трактуванні означеної проблеми.
Автор констатує діялектичне співіснування двох домінант
становлення людського духу - об’єктивно-раціоналістичної
та суб’єктивно-екзистенційної, а геніяльність розглядає як
синтезу цих настанов, максимальне осягнення всеєдности
буття, керованої любов’ю.
Геніяльність Шевченка зумовлена музичним типом його
поезії, ідеєю згармонізування світу, творенням метаромантич¬
ного ідіостилю і виявляється насамперед у панетичному прин¬
ципі світосприймання.
Авторське розуміння проблеми адресується фахівцям з
історії й теорії літератури, культурології, викладачам і студен¬
там вишів гуманітарного спрямування, всім шанувальникам
творчости Тараса Шевченка.
|
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП
ДУХОВНА ВЕЛИЧ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА 7
РОЗДІЛІ
ДЖЕРЕЛА Й ОБРІЇ СУЧАСНОГО ШЕВЧЕНКОЗНАВСТВА
(Методологічна інтродукція) 13
1. Світоглядово-естетичні домінанти сучасного шевченкознавства.. 16
2. Шевченко: проблема розуміння 84
РОЗДІЛИ
ВОСЬМИЙ ДЕНЬ ТВОРІННЯ
(Антропологічна інтродукція) 113
1. Таємниця людини 116
2. У пастці опозицій 122
3. У дорозі до себе 125
4. Провідна зоря 129
5. Панмітична модель мислення 149
A. На шляху розуміння 149
Б. Сутність міту: ще одна спроба визначення 158
B. Ступені та рівні міту 169
Г Мелодія космічного оркестру 182
РОЗДІЛ III
ДІЯЛОГ МІТІВ 189
1. Три фази історії та осьовий час 192
2. Захід і Схід - духовні полюси людства 197
3. Основні віхи становлення європейського світу 201
A. Античність 201
Б. Християнство 204
B. Середньовіччя 225
Г. Модерність 234
4. «Євангеліє від людини»: утвердження психо-екзистенційної
парадигми світопізнання 263
A. Біполярність людської психіки 263
Б. Покликання мистецтва і його двоїста природа 266
B. Геніяльність як синтеза 270
Г. Вияви романтичного, суб єктивно-екзистенційного методу
світопізнання 346
РОЗДІЛ IV
«ОГОНЬ в ОДЕЖІ СЛОВА...»
(Своєрідність світосприймання Т. Шевченка як генія) 423
1. Духовно-екзистенційна система координат поета 427
2. Музичний тип поетичної творчости Шевченка 436
3. Настанова на гармонію 485
4. Творення метаромантичного ідіостилю 525
РОЗДІЛ V
«А ПОКИДАЄМО ДІЛА...»
(Екзистенційно-етична домінанта творчости Т. Шевченка) 617
1. Принцип антропоцентризму 620
2. Джерела Шевченкової етики 626
3. Опозиція «добро - зло» 630
4. Проблема теодицеї 643
5. Осмислення феномена людського зла 692
6. Антроподицея 726
7. Шляхи подолання зла 731
8. До проблеми еволюції світобачення Т. Шевченка 768
ШЕВЧЕНКІВ ДАР
(замість висновків) 783
«А ПО МОВІ - ПЕРЕДМОВА» 786
РЕЄСТР ЛІТЕРАТУРИ 788
ДВІ ІПОСТАСІ ГЕНІЯ
(додаток) 831
ПЕРЕЛІК ІЛЮСТРАЦІЙ 837
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|