Ганна Онуфрійчук » Лінгвокультурний потенціал української етнофразеології: асоціативне поле «людина в колі інших істот»
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Лінгвокультурний потенціал української етнофразеології: асоціативне поле «людина в колі інших істот»
Праця
|
|
|
Написано: |
2016 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
11.03.2017 |
|
Твір змінено: |
12.03.2017 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.2 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертаційного дослідження – на матеріалі української
етнофразеології відстежити тенденції розвитку фразеологічних одиниць на
позначення асоціативного поля «ЛЮДИНА В КОЛІ ІНШИХ ІСТОТ», також
з’ясувати особливості внутрішньої форми етнофразеологізмів та їхньої ролі у
формуванні мовної картини світу. Для реалізації поставленої мети вважаємо за
необхідне розв’язати такі завдання:
простежити взаємозв’язок образних фразеологічних одиниць з
віруваннями та обрядами наших предків;
з’ясувати образність та символіку етнофразеологізмів;
окреслити внутрішню форму фразеологічних одиниць на позначення
концепту «ЛЮДИНА В КОЛІ ІНШИХ ІСТОТ»;
розкрити природу сакральності народного слова та виразу;
визначити концептуальну картину світу на тлі етнофразеології;
окреслити групи найпродуктивніших одиниць в межах асоціативного
поля «ЛЮДИНА В КОЛІ ІНШИХ ІСТОТ»;
здійснити спробу лексикографічного опису сталих мовних одиниць на
позначення фразеополя «ЛЮДИНА В КОЛІ ІНШИХ ІСТОТ». |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Умовні скорочення…………………………………………………..……………4
ВСТУП.……………………………………………………..………………………5
РОЗДІЛ I. Образна фразеологія як етномовне явище: методологія та
методика дослідження………………………………………...…………………12
1.1. Науково-теоретичні засади дослідження етнофразеології……...……..12
1.2. Образність та символіка етнофразеологізмів…………………...………33
Висновки до розділу І………………………………………………...……….45
РОЗДІЛ II. Етнокультурна концептологія образних фразеологічних
одиниць………………………………………………………………………....…47
2.1. Внутрішня форма образних фразеологізмів: семантична ознака........47
2.2. Сакральність народного слова та виразу………………...…………….61
2.3. Концептуальна картина світу на тлі етнофразеології………..………..65
Висновки до розділу ІІ……………………………………………..…………78
РОЗДІЛ III. Асоціативні паралелі фразеополя «ЛЮДИНА В КОЛІ
ІНШИХ ІСТОТ»………………………………………………...………………..80
3.1. Біполярна пара людина / свійська тварина………………..…………….81
3.2. Біполярна пара людина / дика тварина………………...…..…………..100
3.3. Біполярна пара людина / птах………………...……………..………….109
3.4. Біполярна пара людина / рак, риба….……………...………..………….142
3.5. Біполярна пара людина / комаха………………...………...…………….144
3.6. Біполярна пара людина / плазуни, землеводні та павукоподібні…..….150
Висновки до розділу ІІІ………………...………………………..…………..155
РОЗДІЛ IV. Лексикографічний опис етнофразеологізмів на позначення
рис характеру людини………………...………………………………………..158
4.1. Етнофразеологізми, пов’язані з свійськими тваринами…..…………160
4.2. Етнофразеологізми, пов’язані з дикими тваринами………...……….180
4.3. Етнофразеологізми, пов’язані з птахами………………......…………192
4.4. Етнофразеологізми, пов’язані з назвами риб та раком……...………206
4.5. Етнофразеологізми, пов’язані з комахами……………...…..………...208
4.6. Етнофразеологізми, пов’язані з плазунами, землеводними й
павукоподібними………………...……………………..………………………...215
Висновки до розділу IV………………...………...………………………….220
ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ………………...…………..………………………...223
УМОВНІ СКОРОЧЕННЯ ДЖЕРЕЛ………………......……………………..229
ЛІТЕРАТУРА………………...………………………..………………………..231
ДОДАТКИ………………...……………………………..………………………253
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|