Світлана Омелянчук » Ґендерний дискурс у драматургії Володимира Винниченка
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Ґендерний дискурс у драматургії Володимира Винниченка
Праця
|
|
|
Написано: |
2020 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
16.06.2025 |
|
Твір змінено: |
16.06.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(955.5 КБ)
|
|
Опис: |
Мета кваліфікаційної роботи – дослідити особливості художнього
осмислення ґендерної проблематики в драматургії Володимира Винниченка.
Реалізація мети передбачає розв’язання таких завдань:
- окреслити основні тенденції й напрями дослідження драм Винниченка,
їхнє місце в ґендерних студіях зокрема;
- означити ґендерну проблематику п’єс, де провідними є теми сім’ї й
шлюбу;
- проаналізувати репрезентацію материнства й батьківства в драматургії
Винниченка;
- дослідити особливості зображення митців-чоловіків у драмах;
- довести різницю між чоловічим і жіночим у про-революційних п’єсах
Винниченка;
- вивчити особливості ґендерних характеристик крізь призму
цивілізаційного поступу. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП......................................................................................................................3
РОЗДІЛ І ДРАМАТУРГІЯ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА В
ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧІЙ РЕЦЕПЦІЇ .......................................................................8
1.1. Тенденції й основні напрями дослідження драм письменника ...................8
1.2. Драматургія Винниченка в світлі ґендерних студій...................................22
РОЗДІЛ ІІ ІНСТИТУТ СІМ’Ї Й КОНЦЕПЦІЯ ВІЛЬНОГО ШЛЮБУ...............29
2.1. Феномен материнства й батьківства («Закон», «Натусь»).........................29
2.2. Маски жінки в драмі «Брехня»....................................................................38
2.3. Проблема шлюбу в модерній добі («Щаблі життя», «Пригвождені»)......45
РОЗДІЛ ІІІ ТРАНСФОРМАЦІЇ ҐЕНДЕРНИХ РОЛЕЙ У П’ЄСАХ
ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА .........................................................................55
3.1. Ґендерні особливості зображення митців-чоловіків («Чорна Пантера і
Білий Ведмідь», «Memento», «Пісня Ізраїля») ..................................................55
3.2. Вир революції: ґендерний аспект................................................................68
3.2.1. Фатум і самопожертва жінки-революціонерки («Базар», «Гріх», «Між
двох сил»).........................................................................................................70
3.2.2. Авторське бачення маскулінності у вимірі національно-визвольних
змагань («Дизгармонія», «Великий Молох»).................................................76
3.3. Поразка релігії любові в драмі «Пророк»: нівеляція ґендерних
характеристик цивілізаційним поступом...........................................................78
ВИСНОВКИ ...........................................................................................................84
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ........................................................88
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|