Мар’яна Нікітенко » Найдавніші християнські пам'ятки історії і культури Києва у державотворчому процесі Русі (кінець Х - перша половина ХІ ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Найдавніші християнські пам'ятки історії і культури Києва у державотворчому процесі Русі (кінець Х - перша половина ХІ ст.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2000 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
11.06.2024 |
|
Твір змінено: |
11.06.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(917.2 КБ)
|
|
Опис: |
Дисертант ставить за мету визначення місця і ролі найдавніших
християнських пам’яток Києва у генезі національного державотворення .
Загальній меті дослідження підпорядковані наступні завдання:
- охарактеризувати сучасний стан наукової розробки проблеми та
запропонувати нові підходи до її поглибленого дослідження;
- розглянути “Промову філософа” в історико-релігієзнавчому
контексті та атрибутувати її як історичний документ;
- дослідити взаємозв’язок пам’ятки з акцією особистого навернення
Володимира для уточнення об’єктивної картини хрещення Русі;
- простежити відповідність храмобудівної програми Києва загальному
процесу становлення етноконфесійної ідентичності Русі;
- обгрунтувати державно-соборний характер київських першохрамів,
пов’язаний з виникненням митрополії Русі;
- визначити сакрально-меморіальну функцію першохрамів. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Перелік умовних скорочень............................................................................с.4
Вступ …………………………………………………………………….............с.6
Розділ 1
Історіографія і джерела………………………..............................................с.15
1.1. Стан вивчення проблеми …………………….........................................с.15
1.2. Джерела ………………………………………….......................................с.27
Розділ 2
“Промова філософа” - найдавніший історичний документ про хрещення
Володимира Святославича.............................................................................с.33
2.1. Характеристика “Промови філософа” та її оцінка в науці....................с.33
2.2. Атрибуція “Промови філософа” (історико–конфесійний аспект)..........с.43
2.3. Значення пам’ятки для уточнення об’єктивної картини хрещення
Русі…………………….......................................................................................с.58
Розділ 3
Першохрами Києва у розбудові давньоруської державності …….......с.73
3.1. Забудова Києва в контексті становлення етноконфесійної ідентичності
Русі ....................................................................................................................с.73
3.2. Державно–соборний характер першохрамів Києва ............................с.87
3
3.2.1. Заснування митрополії Русі у першохрамах……………....................с.87
3.2.2. Першохрами і початки церковної ієрархії на Русі…............................с.99
3.3. Сакрально – меморіальна функція першохрамів..................................с.111
3.3.1. Першохрами у сакральній топографії Києва….…............................с.111
3.3.2. Києворуський пантеон у Десятинній церкві…..................................с. 124
Висновки ……………………………………………......................................с.143
Список використаних джерел і літератури ………………...................с.151
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|