Олександр Нікілєв » Виробнича інтелігенція українського села: формування соціальної верстви (середина 40-х - середина 60-х рр. ХХ ст.)
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Виробнича інтелігенція українського села: формування соціальної верстви (середина 40-х - середина 60-х рр. ХХ ст.)
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2008 року |
|
Розділ: |
Історична |
|
Твір додано: |
26.04.2024 |
|
Твір змінено: |
26.04.2024 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(2.4 МБ)
|
|
Опис: |
Все викладене визначило мету роботи, якою є комплексне дослід-
ження передумов, причин, особливостей, форм і методів творення
виробничої інтелігенції українського села, що відбувалося у період
середини 1940-х – середини 1960-х рр. Значна увага при цьому
приділялася осмисленню факторів, що впливали на хід даного процесу і
визначили кінцеві його результати.
Для здійснення поставленої мети намічено було вирішити такі
дослідницькі завдання:
– виявити ступінь розробленості проблеми, проаналізувати основні
джерела, залучені для її вивчення та дати їм відповідну характеристику;
– проаналізувати базові положення комуністичної доктрини щодо
села та основних категорій його населення;
– розкрити суть поглядів партійно-господарського керівництва
країни та самих сільських жителів на роль і місце людини інтелектуальної
праці у матеріальному виробництві села;
– виявити шляхи, форми і методи, за допомогою яких держава нама-
галася підвищити інтелектуальний потенціал села, проаналізувати ступінь
ефективності кожного з них у творенні нової соціальної верстви;
– показати реакцію села, а також тих категорій міського населення,
що залучалися до вирішення проблем інтелектуалізації матеріальної
8
сфери сільськогосподарської галузі, на впроваджувану державою
політику;
– простежити зміни, що відбулися в керівних і технологічних ланках
матеріальної сфери села, в результаті здійснюваних партією та державою
заходів;
– визначити джерела, що стали соціальною базою формування
виробничої інтелігенції села;
– з’ясувати вплив соціальної політики партії на селі на характер та
результати процесу інтелектуалізації його матеріальної сфери, на
кількісні і якісні показники формування його виробничої інтелігенції;
– осмислити і дати нове трактування загальновідомим явищам і про-
цесам з позицій сучасних оцінок і підходів до історії. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ВСТУП . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 4
РОЗДІЛ 1. Історіографія, джерела, методологічна база дослідження . . . . . . 13
1.1. Історіографія проблеми . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .13
1.2. Джерелознавчі аспекти дослідження . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .32
1.3. Методологічна база дослідження . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51
РОЗДІЛ 2. Становлення керівної та управлінської ланки
сільськогосподарської сфери (середини 1940-х – першої
половини 1950-х рр.). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
2.1. Стан сільського господарства і пошук шляхів налагодження ефективної
роботи колективного сектору. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60
2.2. Формування управлінських структур колгоспного виробництва . . . . . . .76
2.3. Вища і середня спеціальна школи в системі
організаційно-господарського укріплення галузі . . . . . . . . . . . . . . . . . . .122
РОЗДІЛ 3. Напрями, шляхи і методи інтелектуалізації
матеріального виробництва села (перша половина 1950-х –
середина 1960-х рр.). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
3.1. Результати повоєнної аграрної політики: спонукаючі чинники змін
матеріально-технічних і організаційних основ господарювання на селі 147
3.2. Трансформації аграрної сфери і пошук шляхів їх інтелектуально-
професійного забезпечення . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .161
3.3. Освітній фактор у системі формування нової професійно-виробничої
верстви села . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .188
3
РОЗДІЛ 4. Представники нової верстви у виробничій і соціальній
структурі села . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .232
4.1. Фахівці з вищою і середньою спеціальною освітою у професійно-
посадовому складі працівників матеріальної сфери . . . . . . . . . . . . . . . .232
4.2. Спеціалісти сільського господарства у контексті комуністичної доктрини
та практики реалізації аграрної політики держави . . . . . . . . . . . . . . . . .245
4. 3. Людина розумової праці у сприйнятті трудівників села . . . . . . . . . . . 274
4.4. Реалії повсякденного селянського буття як фактор впливу
на верствоутворюючі процеси . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .288
4.4.1. Житлово-комунальний стан села . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .288
4.4.2. Соціально-побутова ситуація . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .304
4.4.3. Стан соціально-культурної і духовної сфери . . . . . . . . . . . . . . . . .325
ВИСНОВКИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .354
Бібліографічні посилання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .361
Список використаних джерел та літератури . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 402
|
|
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|