Ольга Некряч » Художній історизм як парадигмальна категорія творчості Миколи Костомарова-прозаїка
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Художній історизм як парадигмальна категорія творчості Миколи Костомарова-прозаїка
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2013 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
25.06.2025 |
|
Твір змінено: |
25.06.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(1 МБ)
|
|
Опис: |
Мета дисертації полягає в дослідженні історизму як художньої домінанти
в епічній творчості Миколи Костомарова.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення низки конкретних
завдань:
– висвітлити тип художнього мислення М. Костомарова;
– проаналізувати ґенезу історичних поглядів та епічної творчості
М.Костомарова;
– розкрити художню концепцію М. Костомарова у зображенні історичних
подій;
– з’ясувати специфіку авторського історичного наративу, що виявляє
особливості індивідуального стилю письменника;
– дослідити етапи становлення персонажів, вплив соціальних факторів в
історичних повістях М. Костомарова;
– простежити процес формування сутності героя, його духовної
самобутності;
8
– розкрити концепцію історичного персонажа М. Костомарова, її
атрибутивні ознаки (суспільну сутність, внутрішній бунт, якісні параметри
вчинку);
– визначити внесок М. Костомарова у формування художньої візії
національної історії. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
Вступ……...………......................................................................................3
Розділ І. Ґенеза історичного мислення М. Костомарова (проблема
митця й епохи)………………....…………………………………………12
1.1. Становлення світоглядних та ідейно-естетичних настанов письменника:
соціокультурний чинник……………………………………….…..………15
1.2. Естетичні концепції доби: приклад М. Костомарова ……………….…..40
1.3. Питання практичної історіософії М. Костомарова-прозаїка……………50
Розділ ІІ. Націософська спрямованість як концептуальна підвалина
історіософії М. Костомарова у повістях «Черниговка» та
«Кудеяр»………..…………………………………………………...……60
2.1. Інформаційно-понятійний континуум значення «історіософія» та
історіософські концепти М. Костомарова…………………...……….………….62
2.2. Психологія народної верстви як вияв суті історичної доби………………72
2.3. Гетьман Петро Дорошенко: художня цілісність при сюжетному
різночитанні…………………………………………………………………….....91
Розділ ІІІ. Специфіка історичного наративу у повістях «Сын» і
«Холуй»……………...………………………………………………......105
3.1. Конфліктний простір повісті «Сын»…….………………………………... 110
3.2. Духовний і символічний коди прочитання повістей «Сын» і «Холуй»…127
3.3. Співвідношення об’єктивного і суб’єктивного як стильова ознака повісті
«Холуй»…………………………………………………………………………….144
Висновки……………………………………………………...……...…..153
Список використаних джерел…………………………………..………162
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|