Ірина Микитин » Топос Гуцульщини у творчості Каєтана Абгаровича і Юрія Федьковича
[додати інший файл чи обкладинку цього твору]
[додати цей твір до вибраного]
|
Топос Гуцульщини у творчості Каєтана Абгаровича і Юрія Федьковича
Дисертація
|
|
|
Написано: |
2011 року |
|
Розділ: |
Наукова |
|
Твір додано: |
26.04.2025 |
|
Твір змінено: |
26.04.2025 |
|
Завантажити: |
pdf
див.
(559.5 КБ)
|
|
Опис: |
Мета і завдання дослідження. Метою дисертації є компаративний аналіз
топосу Гуцульщини у прозовій творчості Каєтана Абгаровича і Юрія
Федьковича на тлі сучасного теоретичного, конкретно-історичного та
літературно-культурного дискурсу українсько-польського пограниччя
1772–1914 рр.
Для досягнення заявленої мети необхідним є виконання таких завдань:
• теоретично обґрунтувати поняття «кресів» і культурного пограниччя з
позиції сучасного польського та українського літературознавств;
7
• реконструювати літературно-культурний образ Гуцульщини
окресленого хронологічного періоду в проекціях «кресовості» й
пограничності;
• визначити домінантні впливи на формування естетичного світогляду
Каєтана Абгаровича і Юрія Федьковича у зверненні до топосу
Гуцульщини;
• з’ясувати сутність художнього осмислення Каєтаном Абгаровичем і
Юрієм Федьковичем топосу Гуцульщини в таких аспектах:
карпатський часопростір як палімпсест, опозиція місто/село як
зовнішній і внутрішній просторові виміри гірського краю, художнє
змалювання Гуцульщини як «спільноти спільнот»;
• проаналізувати антропологічні вектори гуцульського топосу Каєтана
Абгаровича і Юрія Федьковича в художніх образах гуцула та гуцулки
як літературних втілень концепції «людини пограниччя»; звернути
увагу на особливості гендерного співіснування у площині культурного
пограниччя. |
|
Зміст: |
[натисніть, щоб розгорнути]
ЗМІСТ
ВСТУП................................................................................................................. 3
РОЗДІЛ І ФЕНОМЕН ДІАЛОГУ КУЛЬТУР У ПЛОЩИНІ ЛІТЕРАТУРИ
УКРАЇНСЬКО-ПОЛЬСЬКОГО ПОГРАНИЧЧЯ........................... 14
1.1 Модус пограниччя: рефлексії з приводу полівалентності
інтерпретацій............................................................................................... 15
1.2 Топос Гуцульщини у ракурсах «кресовості» та пограничності.............. 32
1.3 Гуцульщина Юрія Федьковича і Каєтана Абгаровича: до питання про
контактно-генетичні зв’язки творчості............................................................ 47
РОЗДІЛ ІІ ТОПОС ГУЦУЛЬЩИНИ У ТВОРЧОСТІ КАЄТАНА
АБГАРОВИЧА І ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА: У ПОШУКАХ
«ВТРАЧЕНОГО РАЮ»................................................................. 66
2.1 Гуцульський часопростір як палімпсест................................................... 67
2.2 Опозиція «місто/село» у гуцульському вимірі діалогу культур............. 88
2.3 Візія мультикультурного суспільства....................................................... 103
РОЗДІЛ ІІІ АНТРОПОЛОГІЧНІ ВЕКТОРИ ТОПОСУ ГУЦУЛЬЩИНИ У
ТВОРЧОСТІ КАЄТАНА АБГАРОВИЧА
І ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА............................................................... 129
3.1 Художня концепція «людини пограниччя»: образ гуцула.................... 130
3.2 Погляд на гуцулку: гендерні світи «втраченого раю»........................... 148
ВИСНОВКИ...................................................................................................... 171
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ........................................................ 179
|
|
|
|
Пов'язані автори:
|
|
|
Відгуки читачів:
|
|
Поки не додано жодних відгуків до цього твору.
|
|
|
|